Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juni 2015

Av Kvasthilda - 30 juni 2015 15:02


En helt fantastisk kväll! Åkte sent från Kiruna igår o anlände stugan till en makalös solnedgång. Helt vindstilla. Himlen var så där dramatiskt molnig men man såg ändå skenet från solen bakom trädtopparna. Så jäkla läckert. Stilla sjö. Satt ute vid vår eldstad o lyssnade på myggsurr. För jäklar i min lopplåda vad myggigt det är! Det var bara att leta fram den där sommarparfymen man har som (inflyttad) norrbottning. US622. Hade ingen MyggA i närheten. Köpte ju en o var rädd att jag glömt den hemma. Det knastrade ännu i kolresterna av brasan. Maken eldade tidigare under kvällen. Han trodde att jag skulle anlända vid niosnåret. Nog för att jag kör rätt snabbt, men inte ens min lilla röda går så fort att den hinner till stugan på tre timmar. 

Idag gick jag igenom grejerna jag tog med mig o MyggAn fanns i det jag packat, tillsammans med myggtabletterna. De gör stor nytta. O luktar inte så illa. 

 

Efter midnatt började det regna lite smått o även krusa på sjön men då hade jag lagt mig. 

Idag blåser det. 


Min Andra Hälft har varit duktig och byggt klart däcket till vedbo'n/bodan/dasset. Stort o fint. 

Själv insåg jag just att jag glömt påminna Dotra om sängkläderna till spjälsängen. Igen. Ska finnas ett täcke och en del lakan - sydde masor av gamla använda lakan, dvs mjuka o fina. Speciellt till babysängen (korgen) o det är ju vagnstorlek o inte vad jag sökte nu. Hon läser det här o ser det nog... Kanske hon kommer ihåg det då. 

Apropå Maken o säng. Han tog Gunnar med sig o for till Skellefte en sväng. Hittade en träsäng med sänglådor på Blocket för 400 o bestämde sig snsart att åka dit. Eller snarare, efter snack med Gunnar. I "bagaget" har de dessutom med sig fler slåar till uthuset. 


Fasen. Gråväder. Undar om det är regn på G? 


Åsså åker den där jäkla gubben ner till Stockholm sista semesterveckan. Till Mia. O jag får inte följa. Buhäääää... Vill också åka ner till Sundskär. Antar att de ska dit. Om de nu inte gör Stockholm under veckan igen. Skulle inte heller förvåna mig. Jag beställde tågbiljetter hem o den andra är ombokningsbar. Kanske tar en tripp ner till Hufvudstaden då? Eller inte. Stannar kanske i Falun några dagar till. Eller åker hit o slåss med mygg medan han roar sig kungligt. Den fan. *bah* 


O idag har ett halvår gått. Va? 2015 har passerat till hälften? Hur fan gick det til?!? 

Av Kvasthilda - 30 juni 2015 09:00


Tema nr 55 Döskalle

181/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 juni 2015 10:08


Tog massor med bilder under lördagen och har som alltid svårt att göra ett urval av fotografier. Här ett axplock från Carolas uppträdande. 
























Av Kvasthilda - 29 juni 2015 09:00


Tema nr 279 Spegel

180/365


Hittade en gammal lykta i bodan (boden) i stugan och tog rätt på den. Egentligen ska den ha en oljekupa undertill men den är borta sedan innan vi köpte stugan. Letade efter något att ställa under den och hittade ett mässingsfärgat fat i Narvik. Pöörfäkt. Ett värmeljus blir kanon som ljuskälla. O baktill i lyktan finns en spegel som dubblar ljusmängden.  



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 juni 2015 22:39


Tid, det tar tid. Gör alla dessa evinnerliga fotobackuper. Skulle haft ett par bra hårddiskar att lägga in dem på. Måste invetsera i åt sånt. Backup Backup Backup. O en dubbelbackup på det. 

Svågern kom förbi, med limhinken han lånade häromdagen. O jösses. Ett par fiskar i den. Luktar röding om händerna än - o ändå använde jag handskar till alla firrarna utom de två sista. Röding luktar skit. Eller fisk. Vilket man nu vill. 

Om man skulle krypa under täcket o skapa en ny dag snart? Äh, fortsätter bråka med mina foton en stund till. 


Av Kvasthilda - 28 juni 2015 09:00


Tema nr 73 Flagnar

179/365


Ett hus som ser rätt övergivet ut...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 juni 2015 11:29


Ett axplock från min första kväll. Missade ju Stiftelsen för att jag träffade på vår fd arbetsledare som festivalen till ära, tagit sig till Kiruna. De satt inne på Biskopen o surrade så jag fastnade där ett tag. Attans. De var kvällens första önskespelning från min sida att se. Dock såg jag ju det viktigaste av allt. Tomas Ledin. OjOj. Vilken konsert. Två timmar spelade han... Såg honom i Dalhalla senast. Då var det med hans folkmusikgäng och låtar i folkmusikstuk. Delvis. Idag var det den gamla Ledin igen. RockänRoll. Härligt. 

Inget regn, men kallt som fan. 

Hade sån jäkla tur också. Frågade mågämnet om han hade nåt bra tips på nåt ställe att placera bilen under kvällen. Som Securitas vet han ju var den har störst chans att få vara ifred. Han lånade ut en garagenyckel till oss. Underbart. O eftersom Sonen är nykter fick ju han köra. En annan testade ju en av Jons fina Gin igen. Köpte en igår. De andra, specialerna, är ju i stugan. 











~~~~~~~~~~~~~~~

Danko Jones

Lite för hårt för min smak.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards