Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under augusti 2017

Av Kvasthilda - 31 augusti 2017 15:25

En sista sommardag. I morgon kommer hösten. Fast nä. Hösten är redan här. Men i almanackan säger det höstmånad i morgon. Fick en blänkare i mobilen på morgonen. Ingenjörsvillan flyttas. Men FAN! Det glömde jag ju! Skulle ju hänga med den en stund tänkte jag. For ut utan frukost o tittade. De hade redan fått upp den från E10, men ekipaget stod parkerat i backen upp från vägen o de såg ut att diskutera något. Var det för brant? Njae. Funderingar hur de skulle komma runt befintliga hus kanske? Det blev lite trångt när de väl kom igång igen, men skickliga förare hanterade det ypperligt o vred ut släpet så det tog sig runt. 


11.24 föddes ett barn och nu har det avslöjats att det är en pojke. En lillebror till prins Bertil, eller vad sjutton ungen nu heter. Carl-Philip o Sofia fick en andra son. 


O Loffe har skitit i det blå skåpet för sista gången. Vila i frid du galne härlige man! 


Har raidat Moltres ett par gånger idag. Fick den sista. O det verkar också vara den sista vi kan ta. PoGO bänglar o krånglar o alla blir utkastade och ingen kan logga in. Ryktas om att hundlegendarerna kommer under dagen o en månad framöver. En jycke per månad o Europa ska få Entei. Återstå att se om Kiruna räknas in i Europa nu då....? Vi har ju inte Mr Mime här o han är Europaregional... 


*Proppfylld*? Jo. Många konstiga saker har hänt. Stopp o propp både här o där. 

Av Kvasthilda - 31 augusti 2017 09:00


Tema nr 297 Spektakulär

243/365


Det är väl det minsta man kan kalla spektaklet som föreligger. Flytten av Ingenjörsvillan. På 20 hjulaxalar rullar det gigantiska huset mot sin nya plats nedan för Loussavaara sluttningar. Fantastiskt. 280 ton väger det hela. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 augusti 2017 23:36

Herre gud vilka galningar det finns. Hahahaaha! Christian Olsson pratar experiement med lyssnarna i Karlavagnen ikväll. Vilket tok. Folk som eldar hårändar för att det ska vara bra för tillväxten och de som bleker slingor med vätesuperoxid och sedan häller tillbaks joxet i glasflaskan o den exploderar. En kemist till det... Hahahahahaaa. 

Just nu går jag själv på ångorna av dagens energiintag i formen av en räksallad och en bit lasagne. Har varit igång sen i princip halvåtta igår morse. Försökte sova en stund innan jobbet igår men de sket sig fullständigt. Gick inte alls. Låg i mörkret en halvtimme innan jag gav upp. O var halvdöd innan jag kom till Narvik i morse. Bädda en säng o försöka sova. Sov nån timme i alla fall innan jag vaknade av en vibrerande mobil. Gubben ringde... *huff* 

Jag har nu överskridit sömnkontot med evigheter. 

Av Kvasthilda - 30 augusti 2017 09:00


Tema nr 218 Morgondagg

242/365


Samma tema, fast med andra ord. O samma daggkåpsplats, med andra kåpor.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 augusti 2017 22:09

Gjorde ett tappert försök att få mig en timmes sömn före nattens jobb, men icket så. Tyckte jag var nog trött för att kunna somna om jag la mig under täcket en stund men kroppen sa nåt annat så fort huvudet slog i kudden. Tog mig en lutare i en halvtimme i stället o gav sen fan i det. Är hungrig. Måste stoppa i mig nåt att äta. Sen är frågan om man ska koka kaffe, eller bara värma vatten till nån kopp te inatt. Dilemma detta. Är ju bara körtiden till Narvik, sen får jag sova nån timme o åka pass hem.

Dammit. Förträngningen är fullständig. Vad är det för kladd på tangenterna? Smet o klet. Nåt intorkat. 

Vilket påminner mig att jag ska testa den ekologiska cykelkedjerengöringen. Ska bli intressant att se om den är lika effektiv på lim i dockskallar som den illaluktande vanliga är. Funkar det, ska jag tipsa Annika. Hon klarar inte luktande saker. 

Nä. Måste äta nåt. HejpaHej! 

O btw. Zamlar är inte så farlig. Rätt trevlig faktiskt. O bjöd på goda bullar igår. Mutor? :D 

Av Kvasthilda - 29 augusti 2017 09:00


Tema nr 43 Daggdroppar

241/365


En av sommarens mest omöjliga fotografiteman. Nä, det är inte daggdroppar, men det är droppar i daggkåpor i alla fall. Sommaren har regnat bort så det har aldrig kunnat hinna bildas några daggdroppar. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 augusti 2017 21:15

Skönt. Fast inte. Är ju hemma igen. Vill inte! Men dagen har varit rätt OK ändå. Har raidat o träffat den där antagonisten. Rätt trevlig prick. Vi har plockat ner en Lugia o en Articuno idag. Fick båda. Fantastiskt! 

Tog dotra med mig på en Lapras också. Den ville absolut inte följa med hem.

Fick ju inställt idag så jag har jour. Inte helt fel såhär en första arbetsdag efter fem veckors ledighet. Fast då blir morgondagen desto jobbigare..... 2330. *isch*  

Av Kvasthilda - 28 augusti 2017 09:00


Tema nr 145 Hösten är här

240/365


Brittsommar. Våga vägra höst. Vad än löven säger. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards