Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under maj 2018

Av Kvasthilda - 31 maj 2018 21:47

Sitter framför teven med Dödligt Vapen III (bästa filmen i serien) o zippar på ett glas rött. Teven innebär alltså hemma än. Vinet är alkoholreducerat o smakar mest som nån konstig russinsaft. Duger nog som såsfyllnad. Inte var det gott. Morbergs vita Chardonnay brukar vara helt OK. Eller mer än OK. Riktigt god. Köpte ett par Karl Jung nu, en röd Cabernet Sauvignon och en Chardonnay och det röda fick bli provsmakning. Blir inget mer. Som sagt, möjligen till sås.

  Förhoppningsvis kommer jag mig iväg till stugan i morgon. 

-Ja men är det nån idé?, frågade Kråk. Du får ju bara en o en halv dag?

-Nä. Jag har ju semester sen. Man kan inte komma ihåg allt. Kan ju säga att jag hellre spenderade en dag med dottern och lite småraider o lunch på stan i goa solen, än fem timmar i en bil. "Lite småraider"... Vi har raidat SJU gånger idag. O inte en enda shiny. Machamp är inte grön än (eller vilken färg han nu har som Shiny), men ingen guldfisk. Räkan finns inte som Shiny men skulle hjälpa dotra att kliva upp ett steg. Gjorde hon redan innan vi tog den. Sen tre Mawile, ingen Shiny och till slut en Aerodactyl. Inte lila alls. Eller tja. Den är väl nån form av grålila nyans i sig själv, men den Shiny är druvlila. Riktigt lila. Undrar hur många Xp man drog in idag? Åsså har vi den där fula Exeggcutorn. Som är en drake... En DRAKE???? 


Maken kom hem med fina firrar. Lite öring, han o kompisen varit på Träsket o dragit upp. Han saltade in en som vi ska äta till frukost i morgon. Blir bra innan jag åker mot stugan. 


Ikväll fick han en "sommarbulle" som vi köpte på lunchen. Vi tänkte ju gå på Rost o äta tacobuffé (alla andra restauranger har ju ärtsoppa o pannkaka idag, men Rost kör tacobuffé på torsdagar). Men... Vi kom upp två minuter över ett. När stänger lunchbuffén? Klockan ett.... Vi gick till Safari i stället o käkade en tacotallrik för samma pris som buffén kostar. Blev ju inte helt mätt... Samtidigt hade de gårdagsbullar, s.k sommarbullar. Såg ut som semlor med jordgubbsfyllning. Vi köpte de fem de hade kvar sen igår. Gav en åt Maken ikväll o den föll i god jord. Han fyller ju år i morgon. "Jag fyller jämnt", som han alltid säger. Förvisso. 56 får väl anses vara nån sorts jämn siffra. *huff* 


Nä, ska kika om jag kopierat allt jag behöver till mina externa nu o sen packa ihop burken. Eller i alla fall de diskar jag ska ha med mig. Semester. På måndag. 

Av Kvasthilda - 31 maj 2018 09:00


Tema nr 24 Brygghäng

151/365


I väntan på att husse får ut bryggan i vattnet kan man ju alltid hänga där den står på (nu) torra land o spana på vad som sker kring gården. Tyvärr får/fick inte Luna följa med på min semester i år. Maken är hemma o jobbar o jag åker förmodligen vidare inom kort. Hon kan ju inte vara ensam i stugan, det lilla livet. Tråkigt utan henne. Hon är innekatt större delen av året och mår inte dåligt av det. En fördel är ju att strandpiparnas ungar kanske hinner växa upp i år. Annars är det mest sork, näbb- o skogsmöss som råkar ut för frökens jaktlust. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 maj 2018 22:45

Oj, vad jag tappade gnistan att åka på semester. Att åka härifrån. Å ena sidan vill jag så långt från den här jävla hålan jag kan, å andra sidan vill jag inte åka hemifrån. Vad ska jag göra i stugan som jag inte kan göra hemma? Vilket depressionsanfall. 

Har inte ens bestämt om jag ska köpa biljetter till Kirunafestivalen. I morgon är sista dagen för billigare biljetter. 


Barnbarnet har hållt humöret uppe idag i alla fall - och dessa två: 


Zeppelinare.....:


Av Kvasthilda - 30 maj 2018 09:00


Tema nr 150 Kura skymning

150/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 maj 2018 19:04

Vaknade på tidig förmiddag o inte långt efter ringde mobilen: 
~Är du vaken? 

~Jo. 

~Jag har gjort illa mig. 

~Ehh.... Vad har du nu gjort? 

~Klev lite hårt... Åker från Abisko till akuten. 

Bah. X antal timmar senare. 

~Hämta mig på akuten. 

En jäkligt hård "stukning" i knät och kryckor. Ingen sjukskrivning från läkaren - men han får ju vara hemma en vecka utan straff så får vi se sen vad som händer. Jag åker nog mot stugan i alla fall. Kanske. Före helgen i alla fall. Gaaah. 

Av Kvasthilda - 29 maj 2018 09:00


Tema nr 153 Kvällshimmel

149/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 maj 2018 09:50

Fick visst slut 365or igen. Fyra kvar denna månad att hitta på. Tur att man inte har nån brådska att lämna stan. Ska se vad jag kan hitta på. 

O nåt annat kul som hände igår på en annars rätt händelselös Mors Dag - barnafadern har inte förstått att han faktiskt kan fira sina barns mor. Är inte bara upp till barnen för sjutton att fira mamma. Känner många som tar med sina fruar ut o äter en sån dag. Min man? Not so much. Händer ju aaaaldrig. 

Nåja, men vad som hände... Vi fick raidpass i Kiruna! Ex-pass att raida MewTwo. O givetvis nästa vecka när den här tanten inte är hemma. Får ordna sig på nåt sätt. Men kul att vi äntligen fått ett ex-gym! Om det resulterar i att jag får dexa den rackaren är en annan historia. Just nu hänger han bara där som en skugga. 



Av Kvasthilda - 28 maj 2018 09:00


Tema nr 251 Slut på det roliga

148/365


Tur att man har semester med planer på en resa till Dalarna - o där IKEA så jag får köpa ny marmelad. Gubben gillade visst den här...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards