Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2013

Av Kvasthilda - 31 december 2013 12:14


När jag nu sitter o ser tillbaks på de ämnen, eller teman då, jag inte valt i år... får jag det till 31 stycken! Nånstans är det nåt galet. Jag har 30 egna teman o då borde det i all rimlighet vara 30 teman över. Varför är det 31?? 


21. Blyg
30. Bäst
39. Defekt
50. Dåtid
53. Eftermiddag
63. Extrem
81. Fullkomlig
83. Fynd
87. Förtjusande
93. Generös
115. Humör
119. Hälsa
134. Intressant
136. Invit
149. Klarna
150. Klump
152. Klämma
164. Kväll
176. Levnadsglad
185. Låttitel
197. Mirakel
199. Mjukna
218. Nära
219. Obalans
242. Privat
301. Svalna
306. Symfoni
333. Uttråkad
338. Vilse
359. Ärlig
364. Övergiven


Kanske det är nåt dubbelt nånstans. Ett tema jag glömt kopiera länken till. Nåt knas är det! Eller så har jag bytt namn på temat under året som gått o därigenom glömt ändra? Konstigt är det. 


Ahhhhhh... Hittade det! Hade glömt radera Fullkomlig från listan. All is Well. 


Av Kvasthilda - 31 december 2013 09:00


Tema nr 311 Tema

365/365


Så var årets temalista slut. Med 365 bilder - även för 2013. 


   

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 december 2013 20:28


En enda dag kvar. Himlars. Var tog tiden vägen? Ännu ett år till arkiven. 

Måndag idag. O det känns som fredag. Fast jag jobbar ju i morgon. Har en fridag på torsdag så det blir nästan som två dagar ledigt. Sen då? 

Hade lite tur inatt när jag skulle hem. Eller inte. Loket jag hade fick ett fel när Mats klargjorde det och han var tvungen att sätta en halva i transport. Eller Manöverlok. Turen låg i det att jag körde loket till stall o slapp dra ut Kråkan på nattkröken att hämta mig. Känns jättekosntigt att köra ett lok som är dött. Att sitta i den änden som är död. Man hör inte när pådraget går igång. Det bonkar o slår o skramlar o låter i maskinrummet i den ände man normalt sitter men om det går som Manöverlok hör man inget - loket är ju dött. Liksom. Men fullt manövrerbart. 

Jaha. Undrar om man ska ta en liten virre. Som lite sugen. Kanske. Tog en snabbis in på Systemet idag o köpte några Xide o en whisky. 

Har lite grejer att gå igenom också. Saker som kommit o jag inte hunnit titta på. Omdömen att lämna. Voj Voj. 

Vi åt brumbönner o stekfläsk idag. Godda. 

Får se vad vi hittar på i morrn. Jag är sugen på pottigratäng. O Maken tror jag är sugen på att göra sin stekgryta. Blir nog bra. 

Har busat med Ollivander. Han är här med sin mamma. Pojken tittar o letar o skrattar o babblar. Börjar vara en unge nu o inte bara ett litet knyte. 

Usch. Rastlös. Får försöka hitta på nåt. Kanske busa lite till med Lillråtta? 

 

Av Kvasthilda - 30 december 2013 09:00


Tema nr 302 Svart

364/365


Svart guld. Det är vad vi fraktar från gruva till hamn. 

Här är ÄllKås årliga julhälsning. Har sett en bild inifrån "Det är som att jobba i en bunker". Innanför fönstren tejpas kartonger/träskivor upp i fönsterkarmen, för att stänga in ljuset så att bara de kontor som bildar bokstäverna ska lysa. Resten är svarta - utifrån sett. Svart som natten. Men ljuset är på väg! Och idag lyser de flesta kontoren igen. Vardagen är ju tillbaks efter julhelgen. Det jobbades ju inte i alla kontoren heller. Många har vanliga kontorstider och där var det nog också svart - även utan täckskivorna. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 december 2013 21:10


*bah* Hade hoppats att det var mitt tåg som stod på terminalen, redo før avgång. Men ikke sa Nikke. Det var norskens tåg. Mitt ær inte ens tømt ænnu. *suck*

Nåja, vad ær væl en bal på slottet?

Træffade AL på hotellet innan jag gick ivæg o vi pratade lite jobb. Jag ska ju ut o køra gods på nyårsafton. O som jag anade kommer det inte att finnas en sjæl nere i hamnen nær jag kommer. De ringde honom o ville stælla upp det "nån annanstans". Gløm det. -Vi har ingen som lossar det. -Inte vårt problem. Vi ska køra skiten från punkt A till punkt B - eller Ø om man så vill - om de sen inte kan åta sig det sjælva, kan væl før sjutton inte vi straffas før det? Ett jævla sætt ær vad det ær. En kollega råkade ut før samma sak førra veckan - eller nræ det nu var. Han kom ner o inte en sjæl som tog emot tåget. Går inte att væxla ut loken dærifrån. Han læmnade sonika hela tåget i hamnen. Vagnarna far liksom ingenstans. I ena ænden står lok o en stoppbock i vægen o i andra ænden finns Norges brantaste backe. *dubbelsuck* Kænns inte som en jættehøjdare att læmna skiten dærnere men som sagt, vi ær førare, inte væxlare.

Hate it.

Fy fan, vilken blaskig choklad..... Tror pulvret ær slut i maskinen. Varm slisk. Brukar vara helt OK. *mæh*

Inte min dag idag.

Grisvæder. Det snøade nu ikvæll. Fast regnade. Osynliga snøflingor som BLEV snø nær det landade, før backen var tæckt av ett tunt lager kramsnø. Inte vatten.

Næ. Går ner o sætter mig o læser lite tror jag, i væntan på att tåget blir færdig.

O ser dær. En jævla tur att jag kopierade innan jag publicerade. Loggades ut. Hjælpte en kollega att ta ut en kørorder och Trafikverkets sidor fixar inte att ha två olika sidor inloggade samtidigt. Rikshemligheter.

Av Kvasthilda - 29 december 2013 13:17


Sitter på hotellet i Narvik o muttrar lite för mig själv. VARFÖR tog jag inte med Lapptoppen idag?? Det är 9 (NIO) timmar kvar innan jag återvänder hemöver. Nio!!! Har en Allers o en JD Robb att roa mig med o nån stund ska tillbringas i bingen, under täcke för att samla lite energi till nattens tåg hem igen. Men det känns som oerhört låååååång tid en söndag i grannbyn.
Glömde ta med mig en matlåda. Har korvar o müsli o några skinkmackor så de går definitivt ingen nöd på mig men lite varm mat hade ju varit gött. Ingen mat i loungen idag. Söndag. Sköna trööki'a sönda'.
*suck*
Får se om jag har en röd bil när jag kommer hem inatt. Maken skjutsade mig till jobbet o Kråkan hämtar på morronkröken nån gång men han jag delar fjärrkontroll med (eller rättare sagt, den där jag betalar teveutbudet åt) har lovat framkalla bilen ur isskalet.
Såg ett par rovfåglar innan jag kom till Narvik. Blir inte klok på vad det var för sort men får väl försöka leta senare. Kan ha varit ett par unga örnar men det är lite fel årstid för ungdomar så det kan ha varit nåt helt annat. Troligen nåt annat. Nån form av vråkar.
Nä. Kolla lite Allers då. Å äta en yoghurt. Kanske. Eller inte.


kat

Av Kvasthilda - 29 december 2013 11:29


Lite extrajobb idag :)


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards