Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under september 2009

ro

Av Kvasthilda - 30 september 2009 21:02


Storpigan är med pappa i stugan i Långträsk för några dagar.

Här är ett par bilder för att visa hur fantastiskt det kan vara. Maken öppnade dörren innan jag klivit upp o jag tog fram kameran för att fota genom dörren. Andra (eller första) bilden är ett kvällsshot. Altanen är inte riktigt klar än som synes. Ska få nån form av räcke - o förstås "golv" ända ut.



Av Kvasthilda - 30 september 2009 20:52


Mer bilder på temat utblommat. Folk från parkförvaltningen i Luleå var ute o plockade in blomkrukor när jag var o fotade domkyrkan och jag vände kameran mot traktorn o lastbilen... Är ju också "utblommat" så att säga :-)


     


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


   

De ser ut som konstverk i metalltråd!


  

En ljuvlig liten samling blomster. Ingen aning om vad den heter, men Livstrappan igen, från knopp till utblommad.


Av Kvasthilda - 30 september 2009 20:24


Veckans trissutmaning var sådär lagom svår... Svårt att välja bilder! Då rallarrosor står mig varmt om hjärtat måste jag ha med ett knippe sådana, även om bilden hade kunnat vara bättre. Hade lite svårt att få till den där kanonbilden då det var så mycket runt omkring som störde men jag tror jag hittade en liten balans med bakgrunden ändå. Rälsen är ju självskriven :-) Kontrasten hade väl kunnat vara något bättre, men vad gör man?


Luleå bangård igår.

(blommande rallarrosor finns här)


Att sen välja två, och endast två bilder till var inte lätt. Hade tre att välja på.... Tog dotra till hjälp men valde sista bilden själv. Valde mellan den och en helbrun bild av en fd gul blomma jag inte kommer ihåg namnet på. Skitsamma. Den fick inte vara med här, men kommer i ett senare inlägg.


  

Andra bilden är tagen i en park i Luleå i går förmiddag.


 

Sista bilden, som är först av de här, fotade jag i Gällivare vid sjusnåret igår morse, i nordanvind och snudd på minusgrader. *burr*


Fler utblommat-bilder finns här.

  

Av Kvasthilda - 30 september 2009 15:11


Sitter o scannar finska klippdockor. Har tAKiDA i högtalarna. Underbart.


Av Kvasthilda - 30 september 2009 11:55


Två av FBs leksaker.... Hmmmm??

 

  


Av Kvasthilda - 30 september 2009 11:11


Klockan är 11.11 Maken o Storpigan has left the building. *snyft*


Det var knökfullt på tåget i morse. Kallt i Kiruna. Lite snö här o där fortfarande. Klart, när det är så kallt. Kan inte smälta! Fast nån decimeter är det inte. En fläck här o nån fläck där. En av grannarna var med på tåget o fick lift hem. Hon är forskare på mitt gamla jobb. Nån form av rymdforskning. Osäker exakt vad hon gör.

Hon o hennes man har världens sötaste ungar. Han är från Dalarna. Lång o rödlätt. Hon är från Japan. Liten o mörk. Barnen har mammas färger. De tillbringade ett år i Japan innan de flyttade till vårt kvarter. Lilla söta Karin är tvåspråkig. Var redan då. Hon satt i sandlådan och pratade med de andra barnen. De fattade inte ett jota av vad hon sa och hon kunde inte förstå varför. Hon förstod ju allt de sa.... Det var ju bara det att de andra barnen pratade japanska och hon svarade på svenska!

Karin betyder blåklocka på japanska och är Dalarnas landskapsblomma (jajaaaa... Jag VET att det är ängsklocka numer).

Ska ladda in bilderna på datorn o se vad jag ids göra/dela med mig idag.


OJ! Såg just att detta är mitt tusende inlägg....

 

Av Kvasthilda - 30 september 2009 07:34


Man har vaknat upp i lugn o ro, tagit en dusch och sitter nu o kollar mina eventuella kommentarer som inkommit under natten. Det var ett. Alltid nåt sa fan när han såg Flen. Tror jag. Nä. Åmål!  

Solen skiner från en, ja lite halvmolnig himmel. Temperaturen har jag iiiingen aaaaning om. Bor ju på hotell. De orangea löven som klamrar sig fast på björken vid sidan av stationshuset är stilla ser jag, så Nordanvinden har nog dragit sin kos.

Ska gå ner i frukostlounchen o äta lite, sen packa ner det lilla jag har (min KUDDE) och ta mig hemåt. 8.38 går tåget.


l8er!

Av Kvasthilda - 29 september 2009 21:21


Jaha, bloggplatsen har skapat en gästbok. Får se vad det blir av den då. Jag har aktiverat den i alla fall med tanken att nån kanske har en hälsning till mig, men som inte riktigt passar in i det jag bloggar om. Ibland kommer det svarskommentarer från andra bloggare - o deras bloggar där jag lämnat en kommentar. I det fallet kan ju gästboken vara ett alternativ?

Funkar den inte så tar jag bort den.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards