Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2017

Av Kvasthilda - 31 december 2017 20:18

Årets sista dag. Den har bara rusat förbi. For ut en sväng på en pokeraid o tog tre raider på raken. Lyckades fånga den där rackarns Groudon på egen hand (ja, behövde alltså inte låta nån annan kasta på den, vi var fler som plockade ner honom, för det gör man inte ensam). Raidade ett par fiskar själv sen så nu har jag äntligen fått mitt andra guldgym!!!! Wooohooo! Såg att det blinkade till nåt men missade det. Kikar nu o ser att jag har en andra guldram efter sista raiden. Slängde dessutom in en pokis på gamla järnis o hoppas den får stå där ett dygn så har jag ett till. Klampade dit i djupsnön med gympadojjor.... Tror fan jag är blöt om fötterna än! Alla andra gym kommer det att ta lite längre tid att få medaljer av nån valör bättre än start o brons. 

Tre o en halvtimme kvar av detta året. Sen stiger portot. Jävla PostMord höjer portot med TRETTIO procent!!!!! Har köpt på mig ett par rullar valörlösa frimärken så det finns i alla fall lite backup här, men ska man skicka nåt registrerat kommer det att kosta. Schenker gick upp i fraktpriser förra året o nu kryper PostNord om dem igen. Fy fan. Men folk skickar så lite post. TROR FAN DET NÄR ALLT FÖRSVINNER!! om nån sa, snart är det billigare att sätta sig i bilen o hämta grejerna själv. 

Nu börjar det smälla hör jag. Cornelis första nyår. Kattfan som gjorde att Kråk i ren ilska plockade ner sin gran i veckan som gick, i stället för att ta den nästa ledigvecka. Hon hittade den där dampiga kattungen halvvägs upp i granen. Han är katt. Han är verkligen katt. 

Jaja, kanske ska ta itu med röran jag påbörjat. Nä, ingen sillröra eller annat gott att stoppa i munnen. Dockröra :) När katten är borta... eller gubben då.

O lyckliga alla ni som är lediga i morgon också. Jag är back to business. En vanlig arbetsdag.  

Gott Slut o Gott Nytt År! 

Av Kvasthilda - 31 december 2017 09:00


Tema nr 83 Final

365/365


Årets sista temabild. Jag går i mål med en av de härliga julklappar vi fick av avkommorna. En påse serpentiner lagom till nyår? Tja. Nja. Polkagirlanger är det. Med smak av hallon och lakrits. Mumma! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 december 2017 10:50

Ännu en lördag, årets sista inledd och med den årets sista Melodikryss. Tycker det är kul att han lovar fortsätta ett år till. En sån klassiker som Melodikrysset lägger man ju inte bara ner :) 


Detta året dock, lägger vi snart till handlingarna, men först firar vi in nyåret. Benny Andersson och Björn Ulvaeus har skrivit en klassiker för jul- o nyårstid, Happy New Year. Givetvis har ABBA spelat in den. 


Vi stannar i helgandan en stund och lyssnar till Tommy och Sissel i en annan klassiker. John Lennnon och Yoko Ono skrev originalet men Py Bäckman tog dåvarande maken Dan Hylander o skrev en svensk text till den. Har suttit en stund med en blogg o skrattat lite åt hans tolkning av texten. Nåja. Strunt samma, om det finns nån rim eller reson bakom texten till Låt julen förkunna. Jag gillar den i alla fall. 


Zarah Leanders signaturmelodi Vill ni se en stjärna, se på mej....! Hasse Tellemar och Walter Eriksson drog den på dragspel. 


Från Melodifestivalen 2016 hämtade Eldeman en skön låt, Håll mitt hjärta hårt med trenne äldre herrar och popstjärnor... Jo, det får man väl kalla dem, Tommy Nilsson, Uno Svenningsson och Patrik Isaksson. Den senare har inte varit med i Så Mycket Bättre. Än.  


Det har däremot låten vi hörde sen, fast inte i den versionen. Magnus Svensson spelade Bra Vibrationer på elorgel. I Så Mycket Bättre hörde vi Eric Saade tolka Kikkis gamla dänga.

Vart har du varit någon stans
Jag vet ju att du fanns, innan jag fick se dig
Och alla andra i mitt liv, va bara tids fördriv, innan du va med mig

 

Sen idag, kände jag, något som jag aldrig känt
Jag kan se, det är nått mer, nått som hänt

 

Du ger mig bra vibrationer
Varje gång jag har min mun mot din
Och varje gång du ler så får jag bra vibrationer
När vi gör de ingen annan ser
Å jag vet att känslorna är på väg
Jag vill ha mer

Bra eller inte? Jo, det tycker jag nog. Den fick lite nytändning från Kikkis schlagerton. 


Everything I do (I do it for You) är en av Bryan Adams många hitlåtar. Den skrevs till en film om den första superhjälten. Har ett barnbarn som älskar superhjältar men då handlar det om Marvel och DC Comics. Det här är en äldre hjälte. Robin Hood, Prince of Thieves


Vi fortsatte krysset efter nyhetspausen med Edvard Persson som också sjunger in det nya året. Ett Gott Nytt År heter passande nog melodin. 


En nyutsläppt välgörerska. Jaja, Det var också en ledtråd. Molly Sandén satt i glasburen på Rådhustorget i Umeå en vecka för Musikhjälpen och gjorde ett superbra jobb, tycker jag. För krysset hörde vi en av låtarna från hennes senaste album, som sjungs helt på svenska, Rygg mot rygg


Det blev kvar från förra veckans kryss, önskan om att ha Chris Rea som svar även denna vecka. Mellandagsrea? Vi var på stan igår, Dotra o jag o i Centrumhuset har julmusiken som snurrat i december bytts mot just Chris Rea. Fool (if you think it's over). Vad julen? Nä, den varar ju ända till påska. 


Sen fick vi signaturen till en amerikansk teveserie. En jag hoppas hinna se ikapp snart nog. Som första gången sändes på sextiotalet, Hawaii Five-O. O o-et står för en nolla. 


Hey Hey Hey med Katy Perry hörde vi sen. Den skrevs av poporaklet Max Martin

Hey, hey, hey
You think that I'm a little baby
You think that I am fragile like a Fabergé
You think that I am cracking, but you can't break me
No-o-o-o-oh, no way
No-o-o-o-oh, no way
No-o-o-o-oh, no way
You think that I am cracking, but you can't break me (uh-uh)


Tre hey leder till vår sista uppgift för i år. 

Min hatt den har tre kanter

Tre kanter har min hatt

O har den ej tre kanter

så är det ej min hatt

Fast vi hörde aldrig texten som börjar med min


O med det avslutar jag Melodikrysset för i år och önskar alla ett Gott Slut och ett Fantastiskt Gott Nytt År! 



Av Kvasthilda - 30 december 2017 09:00


Tema nr 56 Dolda budskap

364/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 december 2017 23:29

Meeen... Kom ihåg nåt annat som är vansinnigt roligt. Maken skickade en bild till kompisen Mia som i sin tur delade den med sitt Ex. Han å sin sida delade bilden (med tillstånd) på sitt officiella Twitter-konto. Sjukt kul. Dock har folk som kommenterar, NOLL koll på vad bilden föreställer. 

X

Av Kvasthilda - 29 december 2017 22:58

Äntligen en ledig dag! Fast egentligen inte ledig i den bemärkelsen. En X-dag om man ska vara riktigt petig. Nästa gång jag jobbar är det ett helt nytt år. Tänka sig. 


X ja. Tittar i almanackan o får lite dåliga vibbar. Hmmm.... Inte från Lillebrors svärdotter som är en supermysig tjej. Snarare från den där kopian som i sin tur är en kopia. En klonad tjej med en grabbs hjärna. Typ. Originaltjejen säger att *hon* är en kvinnlig motsvarighet till honom, medan bilder säger mig att *hon* är en kopia av *tjejen*. Helt galet. O läser de det här, någon av dem, blir den ena ledsen o den andra... Tja, jag vet inte. Fundersam? Går i försvarställning? Men jo. Originaltjejen ÄR ledsen. GÖÖÖÖÖÖÖ vad missförstånd ställer till det. Eller kanske mer egna tolkningar av vad de tror att andra tycker o tänker o känner o vill o kan o ..... ja va fan.  Man kan inte lägga sina egna nojjor på andra människor o tro att det är en verklighet. Det kan vara deras verklighet, men inte vad som verkligen pågår.

Tycker du att jag är vag? Jo. Mycket riktigt. Det är jag. Mest för att den här hålan jag bor i, är full av skvallerkärringar som vet allt om allting o tycker si eller så o inte en jävel har vare sig med det ena eller det andra att göra. Men vet ändå. O tycker. Saker o ting får utveckla sig till vad det blir o jag kan bara hoppas att alla kommer hela ur det hela när tiden gått för't. Älskar alla inblandade o det är skitjobbigt att stå som åskådare på sidan med egna åsikter om hur saker borde rulla på. Håller alla tummar i världen att nyåret, verkligen blir ett nytt år - för *alla*. En nystart. 

Av Kvasthilda - 29 december 2017 09:00


Tema nr 93 Frusen

363/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 december 2017 10:21

Vissen ja, det blev visst dagens 365-tema. Jag känner mig inte så lite vissen idag. Känner mig som ett träd utsatt för Gudrun, eller Katrina. Nä, kanske inte så illa, men som efter en galen höststorm i alla fall. Ledbruten. Ont överallt. Ryggen är knäckt. Ont i revbenen. Har sovit skitdåligt inatt. En natt när man äntligen skulle få sova. Finns ingen skön sovställning när den här "infektionen" slår till om nätterna. Vet inte vad som orsakar det. Katten? Nä. Fast hon hjälper inte saken. Hon ska alltid ligga på magen/ryggen/höften eller då bröstkorgen. Åsså en svår huvudvärk på det. O Maken har tagit alla Alvedon-tabletterna (det enda han kan äta med sin andra medicin). Han kan inte ta sig till apoteket på egen hand. Vad fan är det med gubbar o deras ovilja att besöka det mest elementärt viktiga vad gäller butiker? Mat? Medicin? Eller är det bara den där latmasken (i det fallet) jag bor ihop med?


Fast han köpte kattsand i alla fall. Man får vara tacksam för det lilla... 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards