Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under mars 2023

Av Kvasthilda - 31 mars 2023 09:00


Tema nr 229 Rött ljus

90/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 mars 2023 09:00


Tema nr 51 Extraljus

89/365


Jag hade sällskap av fullmånen på en tur tidigare i mars. Satt o fånlog nästan hela vägen till Narvik. Månen lyser upp landskapet och fjällen. Så läckert! Passerade en stolpe som kastar en spökig "reflektion" på högra halvan av bilden. iPhonefoto.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 mars 2023 09:00


Tema nr 42 Dubbelt upp

88/365


MiniMinis.




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 mars 2023 09:00


Tema nr 47 En röd ros

87/365


Lillebrollis födelsedag idag. Skickar en röd ros till honom då. 
Egentligen är det här ett smyckeskrin, till en ring, men asken är supersöt! 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 mars 2023 09:00


Tema nr 128 Kantljus

86/365


Narvik i fullmånens sken. I slalombacken lyser alla lampor längs kanten.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 26 mars 2023 09:00


Tema nr 360 Änglar, finns de?

85/365


Skickar en grattishälsning till Min Allra Käraste Syster Yster som fyller år idag.

♥ Hon är min ängel ♥ 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 25 mars 2023 12:46

Lite upptagen idag men ska försöka få ihop det här under dagens lopp. Jobbar med kass anslutning så det blir vad det blir. 


Vi började veckans kryss med en fransman. Tous Les Visages De L'Amour, sångaren var Charles Aznavour


Vandrar vidare till en duett med Uno Svenningsson och Sophie Zelmani, i Men bara min älskade väntar

Men bara om min älskade väntar
Om jag hör hennes hjärta sakta slå
Bara om hon låg här tätt intill mig
Kan jag bli, den jag var, igår
Det finns skönhet i flodens silversånger
Det finns skönhet kring solens sken
Men då ser jag i min älskades öga
En skönhet större än allting som jag vet


Åh, radionostalgi på det. Svensktoppen med en saknad radioröst, Kersti Adams Ray.  


Save tonight
And fight the break of dawn
Come tomorrow
Tomorrow I'll be gone
Save tonight
And fight the break of dawn
Come tomorrow
Tomorrow I'll be gone

Eagle Eye Cherry


Efter det, ett ungt stjärnskott och en av Pernilla Augusts alla A-barn, Alba. Hon sjöng Patrik Isakssons Du får göra som du vill.

Du får göra som du vill men aldrig förråda den
Som lever inpå din själ
Du får göra som du vill men aldrig förråda den
Som bryr sig


Ojoj. Galne Victor Borge på det som höll låda inför publik. 


Det går en vind över vindens ängar
Det fladdrar till i en tyllgardin
Och jag ska skriva en sommarvisa
Med sol och blomdoft i melodin
Jag ville sjunga om Katarina
Till träklangsflöjter och alcymbal
Men vindens toner blir sommarns sånger
Jag bara lyssnar i björklövssal

Vackra melodi! 


Första halvan avslutades med Popitopp, inte med Thore Skogman, utan med ett gäng jag sett live i Systembolagets källare - i Falun. O Systembolaget stod det vid den tiden, bara på väggen ovanför dörren. Står än, för huset står kvar, men byggnaden används till något helt annat idag. Dag Vag med Stig Vig... 


Sen fick vi höra om Miss Lis alla gamla X.

Så vill jag tacka för all ångest och dåliga hångel
Ja, tack för alla gånger som det blev så fel
Jag känner inte någon ånger för det blev ju sånger
Och fler erfarenheter som gör att jag ser
Att trots att vi nog aldrig var menade för varandra
Ja, trots att det var misstag som ledde mig hit
Så vill jag tacka för all ångest och dåliga hångel
Gör att jag nu vet
Att jag är värd så mycket mer

Vi skriver väl in exen i krysset dårå. 


Två divor på samma scen nämnde Annika, Jo. Mariah Carey och Whitney Houston. De gjorde musik till The Prince of Egypt, When You Believe

There can be miracles, when you believe!
Though hope is frail, it's hard to kill
Who knows what miracles, you can achieve
When you believe, somehow you will
You will when you believe!


Mer sagor på bio. Ur Narnia hämtades nästa stycke ur och vi skulle ha en karaktär i filmen (filmerna). Jag kom av mig när Annika pratade om pratande djur. Men den vi sökte för krysset var en vit häxa. Den vita häxan, spelad av Tilda Swinton. Inte den roligaste av alla Narnias figurer. 


Vi fortsätter väl på filmtemat då - o kanske lite mer i stil med den vita häxan. Den fantastiska Love Theme ur Gudfadern


Från Mello 22 kom nästa kryssbidrag, My Way.

I learned to live just like my momma said
My way, my way
Go on and dance on my grave
And I'll go my way
Your words made me stronger
And I got bigger, better, smarter
Live just like my momma said
My way, my way

Hon tävlade i årets Mello också, men med en annan låt, Rhythm of My Soul, Tone Sekelius. 


Vi slutade med en cover med Håkan Hellström. Äntligen på väg som var en av Ted Gärdestads låtar. 


O det tog mig hela dagen att slutföra det här inlägget. Blev upptagen större delen av skiftet och fastnade i epost och tjorv med en beställning pga epostbyte när jag kom hem, men nu är krysseriet klart. 



Av Kvasthilda - 25 mars 2023 09:00


Tema nr 105 I fjärran

84/365


Det var en glipa under molnen när jag kom hem en dag så jag for o hämtade kameran och åkte upp på Luossavaara för att ta några bilder. Solen lyste på Kirunafjällen med Kebnekajsemassivet i fjärran. Fick inte fram det vackra jag såg, då min gamla digitalkamera och ännu äldre objektiv har lite att önska. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards