Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under mars 2014

Av Kvasthilda - 31 mars 2014 12:22


Snart har ännu en månad passerat av detta år. Var tar tiden vägen? Är bjuden på ännu ett femtioårskalas. Om två veckor. Lite kort om planering i det läget när det är mitt i månaden. O min arbetshelg. Igen. Bara attans, för det är en kompis till MIG den här gången. Nåja, till oss. Också i LångaTräsket. Fast i Jörn. Eller nåt. Men det är helg så det blir nog kanske på Ryggen i alla fall? De drar ju dit så fort de bara kan. Gulle Cathrin som fixade en klipptid till mig. Barret. Också ett namn på en frisörsalong under tallar... De tog inte kort. Inte nå' gärna i alla fall. Kostar så mycket för dem när de knappt används. Var likadant för Maria men hon använde sin i alla fall. Åsa på salongen frågade om jag hade Swish? Nä. Nåt supersimpelt sätt att skicka pengar med mobilen. Swish så är det gjort. Installerade den o det ser ut att vara en bra grej. Bättre än att logga in på mobilbanken o göra en överföring - som inte alltid funkar heller för man måste likt förbannat ha dosan i fickan om man ska lägga till ett konto. Med Swish räcker det med ett mobilnummer till den du ska skicka pengarna. Hur som haver. Hade inte det då. Jag sa, "Lägg på då om det kostar extra?". "Nä, du får ett Bankgironummer. Sätt in pengarna - när du vill, men snarast :) " Fantastiskt. Hon gör så med många kunder. Rätt smart! 

Lillklimpen skulle till doktorn idag. Blir inget av med det. Hans unga mamma är sjuk - o hans far ids inte åka själv. Heller. De måste flytta tiden - igen. Förra gången var det gossen som hade feber - idag är det mamma. 

Jaha. Trehundsasextiofemmor igen då... Dags att rota igenom det jag fotat under veckan som gått. Nåt kanske kan användas. Så knepiga teman i år. Känslor funkar liksom inte alltid att fotografera! 


Av Kvasthilda - 31 mars 2014 09:00


Tema nr 349 Vindkraft

90/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Av Kvasthilda - 30 mars 2014 09:00


Tema nr 89 Hage

89/365


Hei-di-ho.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Av Kvasthilda - 30 mars 2014 08:45


Ur led är tiden. Maken sa att han hoppades få sova tills han vaknar. Tja. Det gör väl alla. Men han ville sova till åtta. O det har han gjort. Klockan är just nu halvnio. Ignorera vad väggklockan säger.


Jag försökte ligga kvar o sova en stund till men pissblåsan ville nåt helt annat. Det var bara att falla för trycket o ge sig ut till det iskalla dasset. Straffet för att jag inte gick dit inatt när vi kom hem från Börjeslandet. Eller heter det Börjelslandet? Såg en skylt det stod så på. Hmmm.
Kul fest i alla fall även om vi inte kände många. Eller jag. Maken känner ju lite fler människor kring jaktledaren.

Jaktledaren i svängom med sin syster



Idag tar jag nog rygg på Maken o far hem. Ids inte stanna tills i morrn. Det är mulet. Gårdagen blåste bort. Fullständigt. Kallt o dant. Idag verkar det mer jämngrått därute.
Klockan på väggen visar nu 08.40 Undrar varför den inte fattar att ställa om till sommartid?
Den är smart annars. Sekundvisaren är tyst (står antagligen helt still) mellan 12-06. Hör du den ticka när du vaknar kan du i alla fall vara säker på att dess visare står nånstans efter 0600.

Nå. Go'Morron!


Av Kvasthilda - 29 mars 2014 15:35


Ja, det har ju tagit sin stund att göra klart krysset idag. Har haft besök i stugan med matlagning hos grannen men nu har jag tagit ikapp det hela. 


Vi började stort. Johnny Logan sjöng ett av alla sina vinnarbidrag till Eurovisionsschlagerfestivalen. Hold me now


Vi drömmer oss vidare. Ända ner till Wien. En dansk trio spelade Wien, mina drömmars stad


Vi kan firtsätta drömma - om andra städer och länder och stater. Ett hotell i Kalifornien kanske?  Dock fattade jag inte vad Seppo Närhi sjöng - på finska då. Hotel California gjordes ju annars av The Eagles.


Vi far ännu lite längre i fantasin. ut i rymden med James Bond. Moonraker. Musiken till den sjöngs av Shirley Bassey


Vi tar oss ner på jorden igen men tillbaks till USA. Martin Stenmarck sjöng om extradernas paradis, Las Vegas o vann Mellon med den. Dock gick det inte så bra för honom i Eurovisionen. Idag fick Lennart Palm illustrera det hela. 


Magnus Uggla har också tävlat i Mellon men inte med den här låten. Jag är jag


Karl NIlsson har aldrig tävlat. Och inte heller han som skrev o sjöng melodin om honom, Povel Ramel. 

Guddag på er alla, mitt namn ä Karl Nilsson
och jag ville sjunga en visa om mig själv.
Jag föddes i Småland av egna föräldrar,
ja närmre bestämt i en by som hette By.

Tredje ordet är er


Låt den rätte komma in. Det var en film det. Låt mig komma in. Så sjöng Bo Kaspers orkester minsann. 


Åsså tillbaks till USA igen, tillsammans med Frank Sinatra. New York. New York. På svenska, tillsammans med Galenskaparna blev det en melodi om världsmetropolen Borås

Sprid nyheterna, jag kommer idag
För jag vill bli en del av dig
Borås, Borås


I postorderskor och Algotskostym
Gör jag entré i stora stan
Borås, Borås


Ja, jag vill vakna upp i stan som aldrig sover

Där blir jag kung för en kväll
Kvällen är min


Om kvällen nattar man små barn. Brahms skrev en vaggvisa som idag fick illustrera det mången frustrerad förälder utbrister när barnen är små. SOV!!! 


Mycket kärlek ryms i ett föräldrahjärta. Weeping Willows påstår sen att det krävs ett starkt hjärta för att älska. Är det så? 

It takes a strong a heart to love
Each time you fall I lift you up
I helped you cover up the pain
I will make you feel beautiful again!


Peps Persson. Jo, nog hade vi kanske hellre hört honom sjunga sin melodi, än att Lennart Palm skulle klinka fram den på sin partyorgel? Hög standard


Vi slutar dagen med en IDOL-tjej. Tove Styrke. White Light Moment

I want a perfect moment
I want to go tonight
I want see the star shoot out of
a pitch black sky
I want to start a fire
I wanna burn tonight
I want a world in motion
I want to see the signs
Race through my mind

 

All I want now is a white light moment
Come with me tonight
Monochrome city the color's fading
Watching the world in your eyes



Av Kvasthilda - 29 mars 2014 09:00


Tema nr 24 Bricka

88/365


Frukost på G.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Av Kvasthilda - 28 mars 2014 23:13


....fast idag är det självvållat. Nyfrissad. Skönt med kort hår. Fast Maken vill som vanligt att det ska vara längre när man kommer från frisören. *bah*
Men huvet mår inte bra. Idag. Ehh. Ikväll... är det alkohol som påverkar bankandet. Menjo. Äh. Sova.Nu


Av Kvasthilda - 28 mars 2014 09:00


Tema nr 138 Kondens

87/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards