Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under mars 2011

Av Kvasthilda - 31 mars 2011 11:50


Fick ett litet paket att sysselsätta mig med igår. O glömde likt %#&#½! att vänta på Showalter's senaste och efterlängtade Lords of the Underworld-bok.... Nåja, klarar mig med dessa en liten stund i alla fall....



Har snart läst ut den andra av femkronorsböckerna jag fyndade i Boden. En ny Nora Roberts fick följa med hem från butiken igår... Lättsmält under passresorna.

Insåg just att Debra Webbs bok Vendetta är den tredje i en trilogi. Sån't gillas inte. Inte när man inte har de tidigare böckerna.

Sherrilyn Kenyons Infinity handlar om Nick Gautier (Dark-Hunters). Ska bli kul att få läsa hans historia från scratch. Det är en utbrytare ur hennes originalserie. Han krävde en egen historia och inte bara som en bifigur till sina polare o fd polare....

LJ Smiths tegelstenspocket till höger är den tredje av hittills tre trippelböcker från Night World. Hon har skrivit fler men i tre stycken har de klämt ihop trenne historier.


Nu är man sysselsatt ett litet tag framöver. För att få tag i de andra av Webbs böcker måste jag in på Harlequins hemsida... Isch.


"Släng den i containern". Det var Makens kommentar när jag kom hem med mitt bokpaket igår.

Men ta dig nånstans där solens strålar inte når....!


Av Kvasthilda - 31 mars 2011 11:45


Man står o slavar timme ut o timme in i köket. O det här är resultatet...:


Vem fick ta reda på det då tror du??

(glöm det där med YES maskindisk o intorkad mat.... Här krävs det jävla säkert fördisk meddelst handkraft!)


Hörde nåt om att "jag tar det där" igår. Jo tjena. Det var en av de stora gratängskålarna det. Skulle användas till dagens middag. Insaltning av röding. Men var så jävla snäll att ta reda på resten också då?!?


Av Kvasthilda - 31 mars 2011 09:00


Tema nr 299 Tid

92/365


Tänk att ett kvartal redan passerat detta år! Tiden rinner verkligen iväg.

Att hålla tiden är också viktigt - om man ska hinna med bussen!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 31 mars 2011 08:25


En strålande sådan. Sov lite kortare än jag brukar idag men ändå längre än många andra :-) Väntade med att hoppa ur sängen till Maken o Ett farit iväg med bilen för dagens skoteräventyr. De har inte fått så mycket fisk. Men fint väder :-)


Arrgghh.... En tass har lossnat från tangentbordet så det är låghalt just nu - o halkar omkring. Måste hitta nåt vettigt att limma fast den med igen.


Får se vad dagen har att bjuda. Tror det behövs en sanering i vårt hus. Försökte sätta Sonen på att dammsuga igår men han hade mycket annat att göra så det blev aldrig av. Sen slavade jag i köket i tre timmar o vi åt inte middag förrän vid åtta! Två kom hit med en snidig kommentar "Vad ni äter sent".... *grrrrr* Blir så när frun i huset inte har körkort o behöver få hem lite varor innan matlagandet kan sättas igång - o ingen hjälper till sådär jättemycket. Jo. Min Lillprins skalade lite potatis, även om det tog eviga tider. Jag förbarmade mig över pottisarna o lät honom ta stekspaden o vända köttet i stället. Fast han hade gjort ett stort jobb innan och det underlättade en del.

Så vi åt älgstek med pottigratäng igår. O en grönsaksgratäng till Maken. Som Två kom o snikade åt sig av. Han som "redan hade ätit o bara ville smaka". Anade att jag behövde göra en fullstor grönsaksgratäng också. Nog stoppade Två i sig en redig portion i alla fall. Fast gör jag en stor gratäng så äter bara Maken.... Så är det. Moment 22.


Nä, ska gå o skaka lite i kaffepannan o se om de lämnade en skvätt.

Go'Morron!


Av Kvasthilda - 30 mars 2011 13:59


Jisses.... Vi har lånat en "campingsäng" - eller snarare en extrasäng för att hysa in SvågerEtt hos oss några dagar. Den har smått fjädrande träribbor som botten. När jag kom hem igår låg en bräda på skrivbordet o jag funderade varifrån den kom.... Familjen pekade på sängen. Ahaaaa....  

Så igår kväll när Ett la sig för att sova brakade det till o ytterligare tre brädor gick av.... Fantastiskt. De är inte gjorda för hans stora lekamen, that's for sure.

Han har sovit i soffan inatt. Som absolut inte är gjord för honom att sova i. För lilla Ronny håller sängar o soffor men Ett är betydligt mycket större. Jag menar fyrtioåtta har fyrtiåtta i skostorlek. Minst....

Har försökt få Klimpen att byta plats med honom men han är rädd att hans säng inte ska hålla. Svammel... :-)


Igår var det årsmöte i facket. De tidigare valberedarna vill att jag ska ta över. Jag som avskyr att störa folk på fritiden. På jobbet träffar man ju ingen så hur i fridens tider ska man kunna värva nån då?? En annan kollega ville få in mig i styrelsen på ett eller annat sätt. Har inte hört nåt alls så vad det blev av det hela vet jag inte. Jag jobbade ju o kunde inte gå på mötet. Hade kanske kunnat möta upp senare vid/efter middagen men var lite för trött för sociala event. Tids nog lär jag få veta vad som skedde. Det är ju några som ska avgå. Som sagt, valberedningen, ordförande.... *suck*


Annars går livet sin gilla gång. Jag har nolldag idag. Fridag i morrn. Sen en sväng till Boden med tåg o pass mer persontåg hem en timme senare. Går ju fint om tåget är två timmar sent. Or not.


Av Kvasthilda - 30 mars 2011 09:00



Tema nr 182 Morgontoalett

91/365


-



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 29 mars 2011 15:40


... ska syndaren vakna. Nej då. Sitter o väntar på mitt tåg. Det är för närvarande två timmar sent. Egentligen har jag börjat min andra del av dagens tur men varför sitta på ett trist orderrum när man kan hålla sig här en stund till? Håller koll på avgångstiden - eller snarare ankomsten. Eller nä, avgångstiderna - för alla driftplatser tåget passerar. +123, +122, +122.... Där håller det dig. Undrar vad som hände? Det har varierat mellan 75 o 97 tidigare - åsså plötsligt 122? Ingen notering. Måste vara fjärren som dabbat sig?


Har gjort ett kyrkobesök idag. Träffat kyrkoherdar och ungdomspräster. Eller en sådan. Hittade till en av Bodens små kvarterskyrkor.


Solen strålar från knallblå himmel. På andra delar av vårt avlånga land snöar det. Inte här. Ännu.


Nja, kanske ska ta o åtminstone förbereda sig lite. Stänga datorn o packa ner den. Gå till Äntligen o fylla termosen. Äh. En timme kvar. Drygt.


Av Kvasthilda - 29 mars 2011 09:00



Tema nr 184 Mys

90/365


>^..^<



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards