Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under oktober 2014

Av Kvasthilda - 31 oktober 2014 23:17


En lång dag har det varit idag igen. Vaknade rätt tidigt. Vi åt lite frunch o for på stan, kottarna o jag. Magarna började knorra på eftermiddan igen o vi åkte till mor o far o käkade lite innan det blev ljusstöperi. Skojsigt som vanligt, trots att Linnea inte var med o att vi inte fick med oss svägerskan.
Fick med oss lite ljusstakar idag också o Renée gav lite extra åt Kläppen som köpte en dyr ljusstake. Ah, hon e go.
Nu håller ryggen på att ta knäcken på mig...
I teven hör jag Gunvald surra med Alice. Beck.
Nä. G'Natt. En ny dag i morrn. Kanske ska dra igång Lapptoppen då o lösa lite kryss. I morgon är en annan dag.


Av Kvasthilda - 31 oktober 2014 09:00


Eget tema nr 33 Räkenskap

304/365


Det gäller att hålla ordning på doppen så det inte blir för många.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 oktober 2014 10:48


Vilken skön överraskning. Kråkan kom ner till mig redan igår o vi hade en myskväll i stugan med pizzabitar o värmeljus. Hon hade tänkt komma ner idag men hennes morbror var visst på krigsstigen o visade familjehumöret så hon struntade i det o kom tidigare. Blodsocker o ryggar - det är grunden till allt ont. I den familjen... 

Jaha. Vi väntar hit Barnafadern för att sedan packa in oss i bilen o fara söderut, till en början Umeå för att äta lite mat o hämta upp Gossen. Sedan blir det många långa mil ner till Dalarna. I morgon 1700 är det ljusstöpning på schemat. 

Joråsåatt. Men nu kanske lite frunch. 

Av Kvasthilda - 30 oktober 2014 09:00


Eget tema nr 32 På stående fot

303/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 oktober 2014 15:11


Hade hoppats kunna jobba lite med bilder när jag nu har det lugnt o skönt o inget som stör mig. Ett plan passerar. Man hör ett tåg signalera ibland. Då bestämmer sig den förbannade Lapptoppen att storstrejka - ungefär som hamnarbetarna i Narvik hotar med. Fast även i deras fall blir det garanterat verklighet snart. Skitdator. Måste göra en snabb backup av favoriter o annat som kan finnas på C för snart luktar det ominstallation här!! Wipeout. 

Tillome elden surnar o falnar. *bah* 


Av Kvasthilda - 29 oktober 2014 09:00


Tema nr 196 Mössa

302/365


^



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 oktober 2014 17:06


Så skönt. Trodde kanske Maken skulle komma hit idag, men icke. Har stugan alldeles för mig själv då. Kanske skulle dra igång Lapptoppen.
Inser att jag glömt mina myspyssockar så jag måste se in jag hittar nåt användbart. Ska kanske gå o hämta hit resväskan som jag ställde i andra rummet med tanken på att Gubben skulle samsas om sängutrymmet men nu har jag hela kåken för mig själv ju! Då kan jag strunta i att elda därinne o ta in grejerna i värmen i stället.



Får se om Lapptoppen fixar att läsa bilderna på mobilen nu då. Chansen är väl obefintlig. *suck*


Av Kvasthilda - 28 oktober 2014 09:00


Tema nr 72 Förfall

301/365


Att något står och förfaller, betyder inte att det inte är vackert.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards