Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under mars 2015

Av Kvasthilda - 31 mars 2015 16:47


Sonen ringde - sin far, den rackar'n. Skickade honom ett mess "O VARFÖR ringde du inte mamma? Hmmmpppfftttt". Men jag fick prata med honom. De hade ringt från verken i svappis o om det är så, har pojken fått en provanställning. Vågar inte säga vare sig bu eller bä om saken men jag håller alla fingrar o tår att det är så! Treskift. O håller ännu fler tummar för att han får samma skiftlag han haft. 


Av Kvasthilda - 31 mars 2015 10:36


Herre jisses. Den där nattevokten är som han blev. Hotellfrun är helt galen på honom. När jag kom sent igår kväll fanns bara "tre rum lediga". Ett av favvorummen, ett av minsta favoriterna o ett tredje som jag i förvirringen blandade ihop med ett annat. Det bor en kvinna på hotellet för tillfället som gapar o skriker o lever rövare o jag ville inte ha favvorummet nr II för det ligger mitt emot hennes rum. Det andra tänkte jag, låg precis ovanpå hennes... Då blev det bara rum nr hatobjekt med fönster som inte går att öppna. Med ett övervarmt badrum och ingen luft. O ett bubblande element på det. Somnade av ren utmattning för jag har sovit så jäkla dåligt de senaste dygnen. Men kan inte säga att jag sovit särskilt gott inatt. Hörde i alla fall inget av galningen. På morgonen pratade jag med husmor o insåg att det andra rummet hade varit bättre. I samma korridor som det jag tog ju - o inte ALLS i närheten/ovanpå "hennes". 

Det hade visst varit en lugn natt trots allt för den där knapsudamen. Däremot har hotellfrun lurat henne o säger att hotellet är stängt över påsken. Också ett sätt att avhysa gäster man inte vill ha. De har ringt hennes man men kärringen släppte inte in honom. Antar att det kan vara nåt familjedrama som pågår där så det kanske var lika bra men PSYKET för fan. Ring polisen. Är väl inte ett hotells jobb att ta hand om sån't? Äh, jag vet inte. Men då hon uppenbarligen stör andra gäster (som vi förare som MÅSTE vila)... 

*bah* Nä. Snart hemgång. Tog åtte på Rombak. Den måtte väl komma ner först innan jag får gå. Fast jag kan ju kanske skifte mig upp på Narvik. 


Av Kvasthilda - 31 mars 2015 09:00


Tema nr 297 Stoppförbud

90/365


Där är exakt vad pilarna betyder. Eller... Inte för alla fordon. Har du ett elektriskt lok får du inte stanna så någon uppfälld strömavtagare befinner sig mellan de gröna skyltarna med gula pilar. Det går dubbel kraftledning just här och de bränns av om man står still för länge. 






Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 mars 2015 23:59


Hoppas tanten håller sig i skinnet så man får sova. När man nu fått varmaste vinterrummet i hotellet - utan möjlighet att öppna ett fönster. O ned ett element som står o skvalar. Fan vad jag hatar det här!!!!!

Av Kvasthilda - 30 mars 2015 09:00


Tema nr 199 Mugg

89/365


Om nu gårdagens tema var rätt svårtolkat, är dagens klockrent.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 mars 2015 03:11


sova sova sova

Strax i alla fall. 

Satan vad det snöar. Mest på tvären. Framrutan på min bil hade en tjock isskorpa när jag kom tillbaks till stan. Vindrutetorkarna satt fast i isen! Gick knappt att hacka/skrapa eller vad fasen man nu ska kalla det. Ett mellanting för att få loss skiten. 

Katterna rasar o busar o trodde väl att det var Kråk som kom hem. Det dröjer tre timmar till. Sen drar väl hon till stugan efter att hon sovit. Så lycklig Neo ska bli. O olycklig Tyra ska bli. O Luna för den delen. 

Men nu väntar kudden. Natti Natt. 

 

Av Kvasthilda - 29 mars 2015 20:37


Himlars. Har än fler träffar idag än vad jag hade igår. X-et var uppenbarligen svårare än vanligt den här veckan. Fast iofs. Jag kunde inte heller det där med Bertil Englund men jag vet var jag ska hitta informationen. O andra hittar mig. Det är ju kul. Men jag har fler träffar på Hjördis Petterson. Känner inte folk igen henne längre? MelloXet är ju för alla o en annan har ju passerat femtio o Hjördis tillhör ännu en eller två generationer bakåt i tiden så det är kanske inte alldeles oförståeligt idag. 


Har sovit ett par timmar idag. Svimmade i säng när jag kom ner till Narvik idag. Ett par dygn med taskig sömn kan ställa till det. 

Snön har yrt hela vägen under dagen också o medan jag sov tog vinden i så det skrek i stegen utanför o rutorna skallrade i fönstren. Körde in i en jättedriva på ett ställe jag aldrig sett drivor av den dimensionen tidigare. De kan driva även där men jag har aldrig sett det. 

Mitt tåg anlände just terminalen. Kulor, så det går smidigt att tömma men jag har ett par timmar till avgång ännu o föregående tåg har inte gått än. 


Den e grei. Akkurat. Dessa norskar. 


Nu har jag hemlängtan. 

Av Kvasthilda - 29 mars 2015 09:00


Tema nr 143 Kaffe med vingar

89/365


Ett underligt tema. Men en gör så gôtt en kan. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards