Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juni 2019

Av Kvasthilda - 30 juni 2019 21:51

Fy fan vad arg man blir. Golfbror kom hem idag, efter att ha varit hos Ingela i helgen, till ett hus i kaos. Nån jävla idiot har brutit sig in i huset o gått bärsärkagång. Undrar just vad av Svägerskans alla grejer de förstört? Hon som varit så noga med allt. Så fina saker. Älskade fina. Underbara. Gillar hans nya också men HON har en plats i mitt hjärta som ingen kan ta ifrån mig o jag bara älskar hennes stil och hur de inrett. Fy fan. FY FAN. Han ville inte säga nåt öppet så jag kan tänka mig att de förstört nåt han älskar. En teve må vara, det går att ersätta men sån't hon lagt sin hand vid. Eller andra familjemedlemmar. FY FAAAAN. Mitt hjärta gråter. 

Av Kvasthilda - 30 juni 2019 14:41

Så, då var det klart o alla länkar ligger där de ska. Junis 365or är upplagda och delade. Skönt. Har teman klara för juli också. Yayy me! 


Förkylningen tog fart och axeln värker mer än inatt. Har jättesvårt att lyfta armen. Inte kul, inte kul. 


Lyssnar på P4 Extra med Titti Schultz o hon har haft besök av Melo. Han väntar barn med Veronica Maggio. Måste tillstå att jag från början inte hörde vem Titti pratade med o var så inställd på att det var en tjej, tills Titti nämnde att han väntar barn med Veronica. Hmmm. Maggio har sjungit refräng på Little Jinders låt som hon skrev just om Melo. Han var då ex, till båda tjejerna. Fattar inte det där. O nu ska de ha ett andra barn ihop. Fast kan ju inte säga att det syntes. Måste kolla fotona. Maggio hade en bulkig klänning i silver under sin fluffiga rosa päls. Nåja, Det var dagens kändisskvaller. 


O Sverige är i semifinal i fotbolls-VM. Både Markoolio och Miriam Bryant adresserade detta från LKAB-scenen igår, Marko i direktsändning via nån av killarnas mobil och Miriam sen de vunnit. Skoj! 


Hörde också att en man försvunnit och söks med poliser i Långträsk. Pratade med gubben och det visade sig visst vara nån Kalixbo med kopplingar till H.A och ingen gammal byafarbror som jag trodde vid inslaget i nyheterna. Måste ha blivit prejad av vägen, sa han. Ta ert jävla gängkrig nån annanstans, tack. 


Måste gå o snyta mig. Det var då ett jäkla snorande. Separatorn som svärmor alltid sa. Den läcker. 

Av Kvasthilda - 30 juni 2019 09:00


Tema nr 12 Avbildad

181/365


Linnéa x 3.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 juni 2019 01:30

Hemkommen igen efter kvällens begivenheter. Tog bilen till - och från stan idag. Således nykter. Träffade Pigan som hastigast när Markoolio stod på scenen, men de drog iväg igen o sen såg jag inte till henne alls. Tänkte vara snäll o köra hem henne när skjuts ändå fanns men de satt visst i öltälten när jag gick hem. Eller gick ut o åkte hem. Stannade på stan en stund o plockade lite Pokémon men frös så mycket. Detta trots mössa, vantar o vinterjacka. Som hon sa Miriam, välkommen denna januariafton. Fyra grader. Joråsåatt. Missade Peg Parnevik men har sett Markoolio, nåt popband uppe på cityscenen jag redan glömt namnet på, Miriam Bryant och sist ut, Hank von Hell. Vilket ös. Bra kväll överlag. Fast kall, von Hell till trots. 

Sponsrade Kiruna Pride. Köpte en väska av dem. En knallorange tygväska med Kirunaripan i vitt tryckt mot en regnbågsbakgrund. Väskan fanns i fler färger, röd, gul, blå, grön o lila förstås. Åsså den orange jag bestämde mig för. Färgglatt om nåt. 

Åt thai ikväll. VIlle inte ha den där läskiga viltsuovasen Piteborna sålde. Nä, då fick det bli fyra små rätter. Fast tre. Nudlar, friterad kyckling och vårrullar. Gott. O en "varannan vatten" på det. 

Nu sitter jag o kopierar in fotona på datorn med en helvetes ond överarm/axel och snorig näsa. Överansträngning av kameran kan man tänka. Vet inte vad det ska vara annars. Armen alltså. Måste leta fram lite mediciner, muskel-avslappnande eller nåt o smörja den med tigerbalsam om jag inte hittar voltarentuben. Jobbigt att sova med tigerbalsam i näsan. Nästan. Voltaren är bättre. Men fan vet vilket som är bäst mot värken. Fattar inte hur jag ska ta mig upp i loket om det fortsätter så här. Hade nåt liknande tidigare i år o klarade knappt av att lyfta ryggsäcken. Har dessutom en två meter hög stege att ta mig upp för... Nåja, det är sent på måndag i alla fall. Tur det. 

Sen dras vänsterfoten av gamla skador till det. Gjorde illa mig på jobbet för en massa år sen o har sedan trampat/halkat på ett trappsteg med samma fot och den värker emellanåt så man blir vansinnig. Samma medicin där, tigerbalsam alternativt Voltaren. Om jag bara hittar den jäkla tuben. Kanske har den kvar i stugan. Eller nerklämd i resväskan. 

De' va dans borti vägen på lörda'snatten. Sven-Ingvars ♥ Önskenatt i Vaken. Häpp! 

Av Kvasthilda - 29 juni 2019 13:21

Gah, tiden rinner iväg. Satt med 365orna innan jag åkte från Långa o fick väl ihop bilder som borde täcka månadens behov. Sista i morgon så senast i morrn ska de upp i bloggen. Har laddat upp lite bilder, men det ska göras inlägg också :) Förhoppningsvis blir det lite bättre tid i juli. Kanske. Eventuellt. 

Vad som inte blir, är nån ledig dag med gubben. Jag jobbar ju en vecka o är ledig en - o han har semester. Hade man ju kunnat tro att vi skulle kunna vispa ihop några dagar tillsammans, men icket så. Han drar till Stockholm o kommer inte tillbaks förrän dagen innan (kanske) jag åker hem igen. Det blir först i augustsi. Huff. 

Hoppas bara att Pigan lyckas få några dagar ledigt så vi kan åka ner till stugan den veckan. 

Håller på med fotobackupen nu. Måste tömma mobilen men rabiata jag ska ju ha tre kopior av allt innan jag tar bort nåt. Har redan det, men inte på "permanent" plats. Eller jo, mobilfotona är nog där de ska vid det här laget, men nu fixar jag med semesterftona från La Kamera Fotografika. Lite jobb med det också. O mappar att namnge. Hasta Hasta. 

Av Kvasthilda - 29 juni 2019 11:12

Insåg just att vi är i slutet av vecka 26. Halva året har gått. Isch. Hoppas på mycket sommar ännu. Min semester är ju slut och på måndag är man tillbaks på spåren igen. Dagens kryss var svårt. En uppgift var svår. Inte hela krysset. Spanade in vad MTHW hade att säga och hittade ju till slut vad jag sökte. Man är ju ingen "magister" ;) Fast inser ju i samma sekund att jag hade svaret framför näsan hela tiden...! Det gäller bara att titta ordentligt. 


Dagens första uppgift var en dubbel. Fast inte. De tillhör nog Eldemans favoriter och just det svaret. Rongedal sjöng Just a Minute, fast i tre minuter. Mellan ett o tre finns två o det är vad de är, två. Bröder. O ännu närmare än så - de är tvillingar.

It takes just a minute to like it
Oh baby, takes just a few if you like it too, uh
Time is ticking
I'm just a minute away from you

Mellon 2008. Jösses. 


Missade vem som spelade melodin om Beatrice. Calle Moraeus fina låt. Benny Andersson skrev musiken. 


Lars Ekborg klev in i Tom Lehrers vackra värld och sjöng Jag har din hand i min


En annan av Eldemans favoritskivor. Vikingarnas tyska utbud. Du är min sommar Marie heter den på svenska i alla fall, den där låten jag inte kan stava på tyska.  


Stig Roland. Låter plötsligt som ett kasst dansbandsnamn. Hur som haver, han är också nåt som Eldeman gillar, dragspelare, fast i rockstuk. O det han spelade var just en gammal rockklassiker, See You Later, Alligator

En annan anka på det. Kalle. Äh. Steely Dan spelade sin Do it Again.

Now you swear and kick and beg us that you're not a gamblin' man;
Then you find you're back in Vegas with a handle in your hand
Your black cards can make you money so you hide them when you're able
In the land of milk and honey you must put them on the table

 

You go back, Jack, do it again, wheels turnin' 'round and 'round
You go back, Jack, do it again

Gruppen bestod av Donald Fagen och Walter Becker. Bland andra. 


Congratulations and celebrations. Den vann inte Eurovisionen 1968. Cliff RIchard förlorade med en ynka poäng. 


Här är polisen, som mitt i gatan står.
Han visar hur man kör,
han visar hur man går.
Ibland blir det stopp och då är gatan fri.
Då kilar alla bilarna så kvickt förbi.
Tu tu tu tu
tu tu tu tu.

Månntro nån buse kommer körandes så herr konstapel måste kasta sig upp på en refug


Mer Eldemanfavoriter. Elvis på finska. Saat postikortin sjöngs av Jamppa Tuominen. Elvis original är då Return to sender


Åh. Blev så lycklig. Fattar dock inte att serien sändes så tidigt. Spelades in 71-73, men den blev ingen hit och en anledning var ju att en av huvudskådisarna, Pete Duel, tog livet av sig under första året. Just den vi söker i serienamnet, Alias Smith and Jones. Å andra sidan var hela westerngenren på utgång. Det blev mer tevedeckare av olika slag som tog över. 


Beatles på det. Fast inte. Mae West sjöng en egen version av deras Day Tripper

I'm a big teaser
I took him half the way there
I'm a big teaser
I took him half the way there, 'cause
I'm a day tripper
Sunday driver, yeah
It took him so long to find out
But he found out
Ah, ah, ah, ah, ah, ah

 

Ahhh, Gimme some more.


Vi slutade med ett band vars namndel jag fyllt i för länge sen. Också Eldemanfavoriter för svaret. Ace of Base med All That She Wants

All that she wants is another baby
She's gone tomorrow, boy
All that she wants is another baby
All that she wants is another baby
She's gone tomorrow, boy
All that she wants is another baby

Ni fattade det va, att det var en baby hon var ute efter? 


O med det avslutar jag dagens kryss och förbereder mig för kvällen. Kirunafestivalen är här. 20-årsjubileum, men inte vet jag vad det hittat på för extra extra för det. När festivalen fyllde 10 år hade de dansbandsbana i Järnvägsparken. Mycket populärt. Kan vara nåt på dagtid som jag inte sett. Såg däremot Linnéa Henriksson igår, med gästspel av Petter, och Veronica Maggio, bland andra. Kiruna Kickers förstås. 



Av Kvasthilda - 29 juni 2019 09:00


Tema nr 17 Barfota

180/365


Linnéa Henriksson uppträder helst barfota.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 juni 2019 23:44

Lååång dags färd mot kudden. Lång. Vaknade i ottan men klev inte upp. Maken kom in o sa hej innan han drog mot Älvsbyn. Varför idag? Nåja. Jag skulle ju bara hem. O insåg när jag vaknat ordentligt att vi missar även nästa ledigvecka tillsammans. Jag åker till Långa, men han är ju i huvudsta'n då. Huff. Som jag tjatat om att jag ska hem o jobba o åka ner igen veckan efter. Men det har nog tjatats lika mycket om hans Stockholmsresa. Tar Pigan o Ongen med mig i stället, så får de lite ledigt. Om hon kan byta bort vilken-dag-det-då-är. 

Aj. Jag har lite träningsvärk o armarna känner jag. 

Tog mig ju hem o packade ur katten o lite grejer o for o hämta Dotra så vi kunde hämta Festivalbiljetterna. Vilket i sig var ett jädra äventyr då jag inte kom åt webmailen på moilen på nåt sätt. Men hur fan?!? O inga skärmbilder på biljetterna heller. Pigan fick dra igång sin gamla härk till bärbar dator o med ett jävla tjorv kom jag till slut åt linneas webmail. Vad fasen är det med den nu då?? Provade samma adress igen på mobilen o då funkade det plötsligt. Bah. 

Åkte hem o packade ur resten av grejerna ur bilen och drog på lite smink. Ovant. Grusar som fan i ögonen nu (en o en halv timme efter att detta först publicerades... redigerar lite). Prommade ju hem... Ont i fötterna och ont i knät. Blir en fin kväll i morrn det... Kirunafestivalens andra kväll. Idag. Tredje i morrn. Med Miriam Bryant på scenen. Bland andra. Men vinterkläderna måste letas fram. Fy satiken vad kallt det var. Är. Kiruna är kallt. O har suttit o frusit en stund tills jag insåg att jag drog ner elementen innan jag åkte iväg på semester. Kallt i sovrummet. Och detta ska jag nu besöka för resten av natten. Go'Natt! 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards