Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 januari 2018

Av Kvasthilda - 5 januari 2018 22:19

Hittade ett par askar Läkerol i en burk. Tömde just den ena - o maaaaaammmaaaaa miiiaaaa vad hårda de var! Jeeeessazzz. De har nog legat i den där burken i åratal. Blä. 

Sitter o funderar på om man ska gå o lägga sig eller inte men har en känsla av att morgondagen kommer att bli oändligt lång if I do. Jag kommer nämligen o förmodligen att vakna i ottan o ska sen sitta o häcka hela dan i Svappavaara. Roligare kan man ju ha. O på söndag blir det ett kvällsskift o har man då inte sovit ordentligt blir det en lång väg hem från Vitåfors. Nåväl. En stund till ska jag hålla mig vaken. 

Av Kvasthilda - 5 januari 2018 19:56

Gaah. Vilken dag. Ligger på soffan i vardagsrummet o dreglar. iPhönbloggar lite. Käkade paj när jag kom hem från jobbet o kände mig så trött så jag vek ikull mig på soffan. Kattrampa'rn kom givetvis o klev på mig.
Jag somnade. Det är nu knäpptyst i lägenheten. Det enda ljud jag hör är sekundvisaren på min gamla IKEA-klocka. Hör inte ens frysen i källaren. Bedövande tyst. Men nä, strömmen har inte gått för alla jullysen omkring mig lyser upp vintermörkret. Måste kanske gå o ta en titt att den är OK, frysen.
Jobb hela helgen o sen ledigvecka. *gäsp*

Sov en stund i Narvik i morse och vaknade till nyheten att ännu en röst tystnat för gott. Johannes Brost förlorade kampen mot cancern och dog i morse. Vila i frid! 

Av Kvasthilda - 5 januari 2018 09:00


Tema nr 142 Kompensera

5/365


Många dricker inte kaffe men vill ha koffeinet ändå. Dotras favoritdricka från sommaren som gick, blev permanent i utbudet och fick deras vanliga, tråkiga utseende. Hennes kusin lever på en annan dryck, från det stora röda företaget i USA. Hon dricker inte kaffe. Kollegorna köper dessa för att hålla sig vakna nattetid - de som inte *heller* dricker kaffe. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards