Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 15 juni 2024

tre-sex-fem

Av Kvasthilda - Lördag 15 juni 11:26

Har lite ont om 365-foton. Igen. Ett par ligger kvar o skvalpar, men jag måste fylla på resten av månaden. Får se vad jag hinner nästa vecka. Ett skift kvar innan ledigvecka. Har dock lite att pyssla med o kanske en tripp till stugan. Vet inte vad jag ska göra ännu.

Slölyssnar på radion o de pratar om dålig hörsel. Svärmor var så sur att hon tappade synen. Hon brukade säga att "Jag hade hellre tappat hörseln. Det är så mycket skitsnack i världen". 

Själv var jag o testade hörseln i veckan. Årliga besiktningen. Säkläk. Samma register som "försvunnit". Mellanregistret är svårt att få grepp om. Man kan ju fuska sig till det där med hörseltesterna men det är ett håvete att sitta i den där kuren. Man sitter o håller andan för att kunna höra nånting. Andningsljudet tar ju liksom över. O det är omöjligt att hålla andan i flera minuter. Bah. Avskyr den där boxen. 

Testar även synen (vilken är obefintlig utan glasögon, jisses). Kollar vikt o längd (den ena ökar med några gram, den andra minskar med några millimeter, men inte mycket. Har mest stått o stampat på samma vikt i åratal). Pissprov och blodprov. Det är alkohol o droger, socker och blodtryck.

O jag är godkänd för ett års körning till. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 24 juni 09:00

  Tema nr 63 Fenomen i naturen 176/366   Det är så fascinerande hur stenar kommer till och utvecklas genom åren.       Temalista    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om...

Av Kvasthilda - Söndag 23 juni 09:00


  Eget tema nr 30 Stensamling 175/366   Maken överraskade mig med ett vackert hjärta i kalksten och lite andra stenar. Vi firar 35-årig förlovningsdag idag så det var ju passande att lägga den just här ♥       Temalista   ...

Av Kvasthilda - Lördag 22 juni 10:57

Midsommardag - en något gråmulen sådan. Inte så kallt, fast det beror ju på vad man jämför med. Det är ingen sommarvärme som kallar på sill o nubbe o jordgubbar utomhus direkt, men ändå. Man får vara glad att det inte regnar i alla fall. Peppar Peppa...

Av Kvasthilda - Lördag 22 juni 09:00


  Tema nr 25 Blåsigt 174/366   -.     Temalista   ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 21 juni 09:00

  Tema nr 303 Syren 173/366   Lite trötta efter skyfall.       Temalista   ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards