Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 juli 2024

Av Kvasthilda - Torsdag 4 juli 09:00


Tema nr 281 Sommarblomster

186/366


Det pratades i P4 i midsommar - att det skulle vara svårt att kunna hitta sju sorters blomster att lägga under kudden. Jag stannade till vid en blomfylld liten "äng" intill grusvägen som går förbi dotras hus. Satte mig på huk för att försöka fånga så många olika blommor som möjligt. Jag försökte räkna dem alla, och kom fram till att det var minst nio - troligen några fler - olika blomster på dessa få kvadratmeter. Favoriterna är blåklockan.

På vägen dit/hemåt berättade Lena Callne i P4 (Norrbotten Förmiddag tror jag, med tanke på tiden på dygnet), om en äng utanför Harads, där hon stannade till och såg ett hav av blått. Det var som ränder på ängen av blåklockor. Sa till pigan att jag gärna hade åkt den vägen norrut, men det hade blivit en omväg på några extra mil och jag hade en tid att passa under kvällen, så tanken fick ligga kvar som en mjuk blombädd och en önskan att kunna se något liknande en annan gång. 
Det blåste en stilla bris så det var lite svårt att få fokus på det jag ville. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


365 Foton 2024 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Tidigare månad - Senare månad

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2024
>>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards