Direktlänk till inlägg 17 april 2010
Eller hur var det nu har sa, farbror Melker? Bara för att ge Grannen lite ro i kroppen. Dagens resor till o från Björkliden gick helt utan besvär. Oskar skötte sig bra - fast han har en skadad kolslitskena på A-ändens strömavtagare. Barasåduvet.
Inte ett spår av Anja. Fast jag tror inte hon håller sig i närheten av vår överliggning...? Blev sittande i stugan, surrandes med en av mina äldre kollegor och då hans tåg blev stående nånstans pga att det blev spänningslöst kom han tillbaks igen. Tågen blev stående utanför driftplatsen (stationen), i både norr- o södergående rikting. Tja, efter hela linjen antar jag. Var visst spänningslöst norr om BODEN!
Mitt tåg kom i tid och Ole lämnade över ett långtåg.... Shit. OK, bra med sjuttiotåg men lite besvärligt med mötesplatser o slutväxling. Fast jag fick gå två stationshåll från start :-) "Ja, du är ju i tid så du får gå".... Att jag sen plockade in tiden (sjuttiotåg gör det) gjorde inget i slutändan. Blev stående fyrtio minuter på sista driftplatsen före hemstationen. Så kan det gå.
Nåja, hemma i tid ändå. O den nittonde kör de igång det jävla påhittet med rättidighetsavgångar. Inga tidiga avgångar framledes alltså. Gäller norr om Vännäs. O allt för TRE godståg o TVÅ persontåg i vår ände av världen... *suck*
Vad sena ankomster gör, spelar alltså ingen roll. Det är förseningarna de är ute efter. För att se vad som kan förbättras. Men kyss mig. Stoppa ett malmtåg så BLIR det förseningar. De är inga lätta grejer att dra igång efter ett stopp. Jaja. Tiden får utvisa vad som händer. Vi har månadslön - o övertidsersättning.
Jamen dåså. Har lite lullull att lägga till, men jag tror jag löste krysset till slut och så här ser mitt ut den här veckan: Han dök upp som Gubben i lådan. Eller nä. Har varit med ett tag före det. Daniel Adams-Ray. Jag tog en kula för dig...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |||
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | |||
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | |||
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | |||||
|