Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

väntetid

Av Kvasthilda - 13 maj 2010 16:27


Intet är som väntans tider. Fantastiskt. Nu ringde Ole Norman. Men inte min Ole. Enligt vintertidtabellen hade det varit min Ole men inte nu. Jag får vänta två timmar till.


Jag fick gå tidigt idag. Sådär en trettiofem minuter. Cirkus. Åts upp efter vägen. Fick ett larm o fjärren ringde upp. Tjuvbroms. Hade problem redan vid bromsprovet men det löste sig då. Var i bakre änden av tåget. Fjärren ringde efter att en detektor slagit larm o jag gick o kikade. Jodå. På vagn 44.... Långt bak i tåget. Givetvis. Kan aldrig hända på första eller andra vagnen. Alltid långt bak! Bromsarna låg till. Stängde bromsen o väntade. De släppte så fint så det var bara att fortsätta. 

Två av mina kollegor tog över mitt tåg när jag kom upp. De är på Norgeutbildningen och kör just nu sträckan Narvik-Björkliden o tillbaks. Eller faktiskt bara ena vägen. De har bil hit o tåg ner. Eller tvärtom. Med norsk handledare.


Jag har en lång lista på folk som vill följa med mig och åka tåg. En av dem är killen som ritat F050-vagnarna. Han vill gärna följa med för att se hur de beter sig bakom en Iore. Nu jobbar han på min förra arbetsplats. Bättre betalt att rita rymdinstrument än malmvagnar? Kantänkas. Men andra villkor är nog bättre hos LKAB. Som exempelvis fri tandvård. Inte helt fel.


Ålen vill också följa med mig nån gång. Måste höra med och få OK från vår säkerhetsansvarige för alla passagerare vi vill ta med oss. Utom passåkande lokförare. Vi har specialvillkor häruppe för det. I andra delar av landet är det stora restriktioner om medföljande/åkande på lok.


Nä, kanske skulle koka lite av den där svarta sörjan som borde kallas kaffe men som här är mer likt rävgift. Vår kaffebryggare är vidrig.


Ja just det. Vi är utan tevekanaler här - IGEN! Ettan, Tvåan, Fyran, Barnkanalen o Femman finns.... Inte en filmkanal. Makalöst. Tur man har dagtåg och inget större behov av teve... Fråga doktorn. Men hur spännande kan det vara? Kanske ska se Phoebe blir sur på Cole i stället. Är ju ensam en stund o kan titta på häxor.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 26 maj 09:00


  Tema nr 263 Ser inte skogen för bara träd 147/366   Skir försommargrönska.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 25 maj 11:00

Ahh. Här såg jag fram emot en lördagstimme med Anna Charlotta, o så sitter Annika vid rodret och styr oss genom sina vilda vatten i stället, fast med ACs karta. Med tanke på musiken och uppgifterna lät det som ACs kryss, men i sedvanlig ordning kände...

Av Kvasthilda - Lördag 25 maj 09:00


  Eget tema nr 26 Färger jag blir glad av 146/366   Jag bara älskar vår vackra regnbågsvagn!    Här har den sällskap av en himlakropp. Fullmånen hänger i tråden ovanför :)        Tyvärr finns det personer som blir väldigt provo...

Av Kvasthilda - Fredag 24 maj 09:00


  Tema nr 248 Rinnande 145/366   Det har blivit en del "samlande" av bäckfåror de senaste jobbveckorna. Vi har ju X antal bäckar som kommer ner från fjällen omkring oss på sin väg ner till Torneträsk och de varierar enormt i storlek och vidd....

Av Kvasthilda - Torsdag 23 maj 09:00


  Tema nr 67 Fjällbäck 144/366   Den kommer från en av Kirunafjällens mest kända vyer; Lapporten. Miellejohka.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte N...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards