Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

att hitta en hårsax

Av Kvasthilda - 17 maj 2010 09:53


Tågtrafiken är igång igen. Ska göra mig redo för dagens skift. I morgon är jag ledig. Sen två långa skift åsså har jag helg. Långhelg.

Vi är bjudna på middag hos goda vänner i helgen. Har tänkt ringa frun i huset flera flera gånger, men inte privat o det blir inte av. Hon är frisör också så jag tänkte försöka få till en klipptid. Det går alldeles för långt mellan mina klipptider och jag ser ut som ett troll. Risigt o eländigt. Hårtopparna är obefintliga. Det knäppa, urkassa, koko är att jag var på stan med en av kottarna tidigare och vi tittade in på en salong. De hade ingen tid förrän "om sju veckor" o jag backade.... Den tiden hade legat i faggorna nu kan jag säga..... *bäh*

Fick ett nummer till en annan salong av en av grann-"fruarna" (sambo) men det numret har försvunnit o min förvirrade hjärna har inte vett att leta fram numret på annat sätt. GOOGLE. HITTA.SE ENIRO!!!

Vi brukade säga det på mitt förra jobb vid receptions/telefonväxeljobbet när folk i huset ringde för att få ett telefonnummer till firma x eller firma y. Sätt fingrarna på tangentbordet och skriv E - N - I - R - O - PUNKT - S - E .....

Gällde speciellt personalchefen :-)

Nä, ladda kaffepannan o leta fram uniformen. Nytvättad är den i alla fall. Hann ju inte mer än "prova" den igår. Kunde vi bara få strumpor till.... "Nä det ingår inte i uniformen".... Nähä, då går vi väl barfota i kängorna då. En av kollegorna sa att han fick strumpor o sockar i uniformskartongen när han började (sist anställd). Vafan. Är KY-arna särbehandlade på nåt sätt?? Växlingen får allt möjligt. Strumpor o mellanlager. Men inte vi. Vi flyger väl från Punkt A till Punkt B och sliter inga skor o strumpor. Vinterjackan är det enda vi har - med ett extra foder. Som just i samme KY-ares fall är tre nummer för liten. Ärmarna slutar en halv dec upp på underarmen. Snyggt. Vi ska använda foderjackan som sommarjacka. *bäh* Gillar inte materialet i den som separat jacka. Som foder är den fantastisk och det är den bästa vinterjacka jag nånsin haft, men som sommarjacka??? Inte ens i Kiruna kan man andas i den. Hur ser det då ut i södra Sverige där de alltid har varmt?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards