Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Kvasthilda - 24 maj 2010 22:29


Veckans tema är känslor. Jag kan nog få många känslor på bild idag. Mest sura miner och ilska, eller total likgiltighet så jag tar till de g-a-m-l-a arkiven. Två hysteriskt fnittrande och skrattande tjejer.


  




~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Kika på andra känslor här:



Av Kvasthilda - 24 maj 2010 18:26


Balkonger. För mig som bor i Kiruna finns det bara ett val. Gamla bilder då jag inte hunnit utanför dörrarna alls för att fotografera. Det finns en massa balkonger som säkerligen skulle passa in idag, men givetvis får det blir Erskines balkonger i kvarteret Ortdrivaren. De är inspirerade av gruvskippern. Fula som stryk. Och en del otäcka som bara den. Var tvungen att ta två bilder av samma höghus för att visa den ensamma balkongen längst upp på en sida...


        



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


Veckans Hus


Av Kvasthilda - 24 maj 2010 15:05


Tja inte vet jag vad jag ska säga om alla chokladfabrikanter o deras säsong-specialer. Förra året kom det en Daim med citrussmak, Cool Breeze. Helt OK. Choklad o apelsin är gott även med en hint av citron. I år har de en ny smak-sensation. Eller... ja. Nånting. Summer Dream med mint och päron. Ingen super-favorit hos oss. Eller hos mig.


 


Av Kvasthilda - 24 maj 2010 13:08


Veckans triss går i ljusets tecken. Ljusa foton. Överexponerade bilder. Ibland är det inte lätt med ljuset. 


Kiruna Kyrka, juni 2009.


Da 889 med Kirunavaara nånstans där i bakgrunden.


Teburken - helt utan bakgrund. Allt försvann...


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 Kika in här för andra trissbidrag:




Av Kvasthilda - 24 maj 2010 11:52


Ja, det var då välbehövligt. Har äntligen fått av tovorna o trasslet som varit min ursäkt till hår. Nu har jag i stället en irriterande lugg som spretar ner i ögat. Nåja, ska väl bli nån råd med det också.


Apropå nyklippt. Hittade en ny bok i COOP-hyllan. Victoria och Daniel som klippdockor, Hmmm.... De var inte vackra. Rätt porträttlika men jag har sett bättre. Köpte med mig ett par böcker hem så jag får skicka en till kompisen i Estland o en till Polen. Kul i alla fall att det ges ut klippdocksböcker fortfarande. Eller igen. Det är stort, det här sessbröllopet.




Av Kvasthilda - 24 maj 2010 09:00


Tema nr 280 Stillastående

149/365


Står still i Torne Träsk. Möter ARE. Mitt på dagen!  ARE-tåget svischar förbi i farter högre än vi någonsin kommer upp i med malmtågen. ..och har du gått från att köra persontåg i södra Sverige till att köra malmtåg på Malmbanan... Jadu. En av våra handledare brukar säga: Det är otroligt att man kan köra så sakta utan att stå still... Tågen har stått still till och från några dagar när detta fotas, därav kommentaren om "mitt på dagen". Normalt sett går ARE på natten häruppe.





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson




Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards