Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 13 april 2024

Melodikrysset v 15, 2024

Av Kvasthilda - Lördag 13 april 11:14

Måste gå ut medan det är väder så jag slänger bara ihop mina svar lite snabbt o tar lullullet senare. Gubben har åkt hem, men jag stannar en eller ett par dagar till, då jag fick inställt på måndag och slängde in en ledighetsansökan. Men krysset då'rå.  


Kurt Olsson med sina ständiga följeslagare Damorkestern sjöng ju in LillBabs dänga med det überlånga namnet Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini


Från Jills Veranda gissar jag nästa bidrag kom. Hon träffade Lisa Nilsson och de sjöng Loretta Lynns uppkäftiga låt, The Pill. Jill som i Johnson då.

This old maternity dress I've got is going in the garbage
The clothes I'm wearing from now on won't take up so much yardage
Miniskirts, hot pants, and a few little fancy frills
Yeah, I'm making up for all those years since I've got the pill

Pillret med stort P. 


Anna Charlotta traskade in till en annan studio i Radiohuset för att haffa sin sambo Andreas Mattsons pianotangenter för nästa uppgift. Monica Forsberg har skrivit en hel del barnsånger och även så denna där hon säger: Nyss så träffa' jag en krokodil. Den kallas även Krokodilen i bilen, och tur är det för det är den titeln vi ska ha. Just delen med krokodilen är bara första (två?) versen, resten är en radda andra djur hon råkade på. 


Maroon 5 tog med sig Christina Aguilera för nästa låt. 

And it goes like this (Uh)
Take me by the tongue and I'll know you (Uh)
Kiss me 'til you're drunk and I'll show you
All the moves like Jagger
I've got them moves like Jagger
I've got them moves like Jagger (Woo, uh)
I don't need to try to control you (Oh yeah, uh)
Look into my eyes and I'll own you
With them moves like Jagger
I've got them moves like Jagger (Yeah, yeah, yeah)
I've got them moves like Jagger


Något lugnare var nästa, ehhh, ljudillustration. Hon sjunger ju inte, Kristina. Lugn då. Hon berättade att hon minsann är en mycket skojfrisk kvinna, med musikmatta av Esbjörn Svenssons Trio.  


Vi hoppar mellan takterna och fick oss lite ljuvlig popnostalgi med tyska duon Modern TalkingYou’re My Heart, You’re My Soul

You're my heart, you're my soul
I keep it shining everywhere I go
You're my heart, you're my soul
I'll be holding you forever, stay with me together
You're my heart, you're my soul
Yeah, a feeling that our love will grow
You're my heart, you're my soul
That's the only thing I really know


Vi backar i tid och landar i sent 30-tal.

Adia, adia
Adia, adia
Han har väl lärt sig rätta takten utav dunket från maskin
Adia, adia
Adia, adia
Ja, det var Jolly Jolly Bob från Aberdeen

Karin Juel sjöng om Jolly Bob. Den skrevs av Lasse Dahlquist


Nästa kryssbidrag kommer ur en film som gjorts minst fyra, kanske fem gånger (en med annat namn i så fall). Jag älskar den senaste med Lady Gaga och Bradley Cooper. Idag hörde vi Barbra Streisand med Evergreen (Love Theme) ur filmen från 70-talet; Star is Born


Mello och 80-tal. Hårspray i spretiga frisyrer. Nanne Grönwall och Angelique Widengren utgjorde gruppen Sound of Music, en kortlivad duo. De hann tävla två gånger i Mello innan gruppen upplöstes. Alexandra hette deras andra bidrag från 1987. 

O-oh Alexandra du har ingen chans
Starkare än nå'nsin tar vi vår revansch
O-oh Alexandra lögnerna du gav
Prövade vår vänskap ännu finns den kvar


Nästa kryssvar hade förmodligen alla fyllt i redan. Rockin’ All Over the World med Status Quo

And I like it, I like it, I like it, I like it
I li-li-like it, li-li-like
Here we go, rockin' all over the world


Bela Sanders spelade för nästa uppgift. Karl Gerhards Nu ska vi vara snälla


O vi slutar snällt med Hymn to Her.

And she will always carry on
Something is lost
But something is found
They will keep on speaking her name
Some things change
Some stay the same

Exakt vem denna hon är förtäljer inte historien, men någon kvinna. 


O det kommer mera. Senare. OK, det får räcka så. Hoppas jag hittade alla typos också. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards