Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 3 september 2010

beckur mörkur

Av Kvasthilda - 3 september 2010 21:06


Hösten är här, det är då jäkla säkert. Svart som i graven. Nåja, snart i alla fall. Det har varit en fin kväll, som spenderats på lok. Hostandes o snörvlandes. Är helt slut i pallet just nu. Känns som lite feber också. Kan inte andas men det beror på en övertäppt näsa. Med förkylningen kommer supertorra läppar. Det är hård åtgång på lypsyl en sån här vecka.

Mötte en tjej i stall innan jag gick iväg och en tjej på kumla innan jag gick dit men annars har det varit idel killar efter spåret. Grabbs o gubbs i varierad ålder, storlek och körvana. Fick inte prata ihjäl nån på Sjöbangår'n heller. Tur for honom det. Ännu en kille. Eller tre. Gubbs o grabbs. Eller gubb o grabbs.

På fjärren hade vi en tjej i alla fall.

Mitt tåg har förhoppningsvis lämnat Narvik. Tjejkompisen i stalls tåg var två timmar sen o en av gubbsen jag möttes tåg var en timme tidig. Lite lottospel. Som vanligt då.

Nä, snyta näsan o kolla tefören. Kan inte göra det sålänge jag är inloggad här för loggar jag in där blir jag automatiskt utloggad härifrån o vice versa.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards