Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Veckans Hus #30 - Runda fönstergluggar

Av Kvasthilda - 9 september 2010 10:45


Några minuter över till att leka med bloggen :-) Runda fönstergluggar var det ja. Jag har massor. Massor! Nedan ett urplock. Ett rätt stort sådant. På fönster som är fönster och fönster som bara låtsas vara fönster idag.


Nikkaloukta fjällkapell har tre runda gluggar. Det sitter en på var dörr också :-)  Fotat i tisdags. Hösten har kommit så långt hos oss!



 

Musikskolan i Falun

Förmansklubben i Kiruna


 

Fönstret till höger här är inte längre ett fönster. Tensta kyrka, utan-för Uppsala.

Fönstret till vänster har ett motsvarande på andra sidan som inte heller finns på insidan kapellet. I det här ovanför porten tittar en ikonbild av Jesus ner över oss. Väster Tuna kapell, Borlänge.


 

Sundborns kyrka med målningar av Carl Larsson

Tensta kyrka igen, fönstret över en av portarna.


 

Falu Centralstation

"Banken", en gång ett pampigt bankhus, idag ett pampigt pubhus.


 

Gamla brandstationen i Gävle (igen, ny bild)

Folkskola i Orsa (med säteritak!)



Åsså ett hastigt o mindre lustigt collage över husen de sitter på.....

(alla bilder är klickbara, glöm inte det!)


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


Veckans Husutmaning


 
 
Hedwig

Hedwig

9 september 2010 21:04

Bra jobbat ! Runda fönster är faktiskt ganska vanliga har jag sett dessa dagar.
Kul att du fick med ett säteritak också.

http://veckanshus.stjernvall.se

Kvasthilda

10 september 2010 04:40

Har sett en massa runda fönster när jag varit ute o fotat de senaste dagarna. Fönster som sitter både högt o lågt. Sen har jag ett snyggt jag inte ens tog med här för jag eventuellt sparar det till min 365a :-)

 
ffoto CHIP - Birgitta

ffoto CHIP - Birgitta

10 september 2010 19:51

Så många fina runda fönstergluggar du har hittat! Verkigen ett fint och ambitiöst bidrag på temat :)

http://foto.rudenius.se/post/2010/09/10/Veckans-Hus-e28093-Runda-fonster.aspx

http://foto.rudenius.se

 
Mona

Mona

12 september 2010 11:10

Så vackra fönstergluggar du hittat. Vilken bra idé att först visa gluggarna i närbild och sedan ett collage av husen!

http://fotoentusiastenfotoblogg.blogg.se

 
Anni

Anni

12 september 2010 13:48

Oj, så många fina fönster på så många fina hus!
(Och oj, så långt hösten har kommit hos dig!)

http://vardagsnjutning.blogspot.com

 
Anja

Anja

9 februari 2011 14:33

Det är otroligt charmigt med <a href="http://www.bygghemma.se/utomhus/fonster/">runda fönster</a>.
Och om man vill ha runda fönster på sitt egna hus, kan man handla dom på http://www.bygghemma.se
:)

http://www.bygghemma.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards