Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Kvasthilda - 1 februari 2011 22:36


Skönt. Är hemma igen. Mötte Svågerns Måg i Gällivare. Han hytte näven åt mig. Kanske han tyckte vi var sena? Heheheheheeee....

Vår tur gick bra. Ett varmgångslarm. Gick ut o kikade, o givetvis var det.... INGENTING. Varmt var det definitivt inte.

Norsken som tog över lät lite småsur. Bävade inför första larmplatsen. Nåja, Nu har jag avlämnat så det är hans problem :)


Har fotat över fyrahundra bilder idag. På ditten o datten o lite annat. Nederluleå kyrka har fått ett besök o de har världens roligaste guide där. Jäklar vad jag skrattade åt några av hennes historier - och deras engelskaförsök under ett besök av en utländsk grupp. Prästen o hon. De divivderade om en massa saker., Vad heter nu det? O vad kallas det? Osv. Nä, skrattade inte ÅT dem, vad gäller deras engelska utan hur de kom fram till vad saker o ting eventuellt hette. Guiden bad om ursäkt till gruppen och sa att hon normalt tar det på svenska och har inte tränat så mycket på engelskan. Helt underbar. Just ja, det jag skrattade åt. Hon visade nåt speciellt för kyrkan i Boden som inte alls heter Bodens kyrka utan som sagt helt logiskt Nederluleå kyrka.... Eehh. Ja. Hur som haver. "Skratta inte. Det gör de inte på sommaren" var hennes kommentar. Med glimten i ögat. "Jisses", sa Dotra när jag pratade med henne. "Hittade du nån med DIN humor??" Skitkul var hon i alla fall. Tyckte jag :)


På lördag är det dags igen, Ensam den gången. Går det som idag är det inga problem. *suck*


På teven slåss Robban med osamsiga grannar. En sten?


Av Kvasthilda - 1 februari 2011 17:45


Hahahaa... Det är exakt var jag befinner mig just nu. På Äntligen.

Har tagit ut körordern och väntar på mitt tåg. Eller vårt. Har ju en gammal erfaren förare med mig. Tack o lov. Tåget har haft problem med luften..... Nåja, ska väl gå bra. Hoppas jag.

Av Kvasthilda - 1 februari 2011 09:00



Tema nr 345 Väderbiten

34/365


Jag återvänder till skruttiga skyltar för detta tema. Man ser knappt vad det står på skylten. Inte bara är övre förbudsskylten oläslig pga all snö, men den nedre tavlans text har försvunnit pga rostangrepp. Dock vet jag att det står "GÄLLER EJ TJÄNSTEFORDON" på den. Den övre har, eller har haft nåt tryck under snön.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 1 februari 2011 04:40


Så var det då dags. Första godsturen. Fick med mig en gammal erfaren förare. Skönt. Får se hur det går. Tåget är en dryg timme sen, redan före avgång. Nu dök polarens tåg upp. Lika sent det. O ingen kaffeautomat här.


jobb · sms

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards