Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Kvasthilda - 1 juli 2011 15:51


Jahaaaaaa. så är det snart dags! Har med lite möda fått på mig armbandet. Nä, inga problem att få PÅ det. Det var bara det att det blev för hårt så i paniken *jag kan inte andas* smsades Sonen "NÄR KOMMER DU HEM???" - fast med ett frågetecken... "200 meter bort".... *puh*

Med lite tris o mix o en nagelfil, fick han loss den o jag kunde - ETT byta arm o givetvis TVÅ ta ut den ett par snäpp. *skönt* Kan andas igen.

Nä', jag andas inte genom armen o bandet satt som en smäck men det är bra om det finns liiiite rörsmån.

Junior hann knappt kliva av cykeln innan Klumpfot utbrast "Du kan ta o klippa gräset". Lillklimpen trött som fan efter en dag o vecka på jobbet o en garanterat stressad cykeltur hem, gav blixtsnabbt igen med "Det kan du göra. Du gör i alla fall ingenting". Hoppsan.

Lillfisen fick skjuts hem inatt. Av Farbror Blå. Två till antalet. Hon ringde mig i ottan och meddelade detta. Inatt var hon något mer okontaktbar. Svarar inte i mobilen... Ja, dessa tequilashots. Men Farbror Blå o Farbror Blå hittade henne ledsen o gav henne bara en skjuts hem. Härligt med gratis taxi. TACK killar! Andra gången hon kommer hem i polisbil.... Förra gången var hon ettoetthalvt....

Festivalbussarna bojkottar oss också. De går inte till vår sida av stan. VAD ÄR DET FÖR JÄVLA DISKRIMINERING???? "Nä, det åkte så få personer förra gången så de har ingen buss åt det hållet i år. Men om det behövs ändras det till nästa gång". O HUR FAN SKA NI FÅR REDA PÅ DET DÅ????? O vi som bor i Södra Krokvik?? Med lika jävla långt till stan som några på lompis??

Nä, dryga hundra pix för taxi kontra de något överluttrade femtio pixen för en bussbiljett hem. Vanligt evenemangspris. Mina chaffisar jobbar ju - båda två. 16-06. När behöver man skjuts till o från en festival? Nån gång mellan arton o nollsex.

*arrrgggh*

O dessutom togs beslutet igår att Akutkirurgin ska stängas i Kiruna. Smart move. Not. Med en av landets största arbetsgivare. Ja, herre gud. Vad ska man säga? Akt fingron.

En av dotras kompisar trillade igår o landade på högra handens fingar. De böjdes ordentligt o blev skinnflådda på kuppen. Tänk om det varit en allvarligare olycka? Ja, än är de ju kvar, men nästa år finns det ingen akutkirurgi. Finns det en helikopter tillgänglig??

Nåja. Festivalfredag. Semester. Lagom kvastistemp ute. Myggmedel införskaffade. Det är bara att ladda. Snart smäller det - även för mig.

Petter var visst kanon igår. Bra alltså. Kanon i annan mening får stå för de som befann sig nedanför scenen. Jag hörde honom innan jag lämnade sjöbangår'n inatt. Stod o väntade på ett annat tåg som var ivägen innan jag fick grön signal. Hörde lite rap däruppifrån stan.


Det här är det närmaste jag kom festivalen igår... Kebnescenen är där. Ser du den?



Zoomade in lite. NU ser du väl scenen? Den stora Kebnescenen. Det svarta mitt i bilden. Där var Petter.


Av Kvasthilda - 1 juli 2011 11:22


ÄNTLIGEN!

Jag har semester! As of två timmar sen är jag officiellt ledig i fyra veckor. Fyra sköna o efterlängtade veckor. Får se vad gubben o jag hittar på. Kottarna är hemma o jobbar - o sover.... O förhoppningsvis äter.


SvågerEtt ringde o ville ha hjälp med ett Traderabud. Kan jag väl fixa. En tavla han ville ha av en konstnär han känner. Han är lite av en konstsamlare - men bara av nära kändisar. Eller oftast sådana. Han har väl nån enstaka Wiberg antar jag. Sen är det släkt o bekanta som målat. O det mesta är naturmotiv.


Ska krypa under täcket om en stund. Ladda batterierna inför kvällen. Kamerabatterierna är laddade o klara men    mina egna är lite slutkörda. Får hoppas att det räcker med en konstgjord andning o inte åtta timmar.

Är lite för trött för att få till nåt vettigt här.


Inte så varmt o rätt mulet. Lite midnattssol hade inte skadat - eller skön aftonsol. Ikväll står bla Eric Saade på scen. Är det på stora? Borde vara det.


 

Go'Morron!


Av Kvasthilda - 1 juli 2011 09:00


Tema nr 8 Armband
184/365

Kirunafestivalen är igång igen. Gruvtolvan bjuder alla sina medlemmar - plus respektive, på inträdet under HELA helgen. Dessutom bjuds de på ett par glas dryck o mat vid tillfälle. Inte illa. Jag fick ett band av grannen :)



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards