Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

semestertider

Av Kvasthilda - 3 juli 2011 23:41


Än en gång försvann nästan alla bokstäver i rubriken. Började om igen efter en stund o de kom på plats. Störande objekt.

Maken är hemma - en stund. Vi ska åka på småturer för att se om vi hittar lite kyrkor att fotografera. Nå, jag då. Han ska väl mest sitta o dricka kaffe eller ta en o annan titt runt omgivningarna. Kanske.

Kidsen jobbar o sliter. Lillkullen o Kråkan jobbar sista nattskiftet nu inför deras första ledigvecka. Fint med femskift! De har inte så mycket att göra när allt sköter sig självt men emellanåt måste de upp o titta till grejerna.


Vädret har varit väldigt upponer i helgen. Fredagen var svinkall med regn o rusk. Lördagen något bättre då solen i alla fall sken större delen av dagen och kvällen - mellan molnen. Dock var det lika jäkla kallt.

Nu visar termometern på skärmen en sol och fjorton grader. Så dags nu när festivalen är över!


Fick ju ingen skjuts igår så vi ringde taxi. Närapå omöjligt att komma fram. Dock fick jag en bil tidigare än jag skulle. Söta, Rara.

~ Äh, jag klämmer in dig emellan. Går det bra till fem över nio?

~ Asch. Hade velat komma in till stan tidigare... Nå, det får ju bli det det blir.

~ Ska det faktureras?

~ Hahahahaha.... Jodu, det hade ju varit fint men tyvärr måste jag nog ta det här själv :-)


Missade således Fatboy med gäster. Bland annat hade de Lisa Miskovsky på scenen. Rockabilly.

Såg Nicke Borg, Orup, Graveyard (not my cup of tea om man säger så) och slutligen Teddybears med deras stora björnhuvuden.


Promenerade hem o kom hem tidigt på morgonkvisten... Kidsen drog på efterfest hos en kompis o Junior som blåste i röret på DrogfriExit tog sig en blecka senare. Dessa ungar.... Hans första!

Har varit lite tungt för honom idag.


Nu har jag gjort x antal backuper på mina foton. Blev ju "några" stycken i helgen. Av mycket varierad kvalitet. Bara jag hinner ska jag försöka få upp lite bilder. Tror inte jag hinner innan vi åker, Gubben o jag men så småningom ska väl friden o arbetsron infinna sig...


Nu slår klockan Midnatt och solen skiner därborta nånstans bakom grannhusen. Ser ljuset i björklöven. :-)

Sommarnatt!

Det har ju vänt men än det det ljust dygnet runt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards