Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Kvasthilda - 3 augusti 2011 10:03


Jaha, fånga dagen. Får se vad denna dagen har att erbjuda. Har sovit länge efter mitt nattskift igår. Eller ja, Oerhört tidiga morgon i alla fall :)

Solen strålar. Vi har en halv fundering på att åka till Kaitum idag. Lång väg att åka för att fotografera en stängd kyrka. Eller kapell. Det är ett kapell :)

Såg att min kusse också är intresserad av att fota kyrkor o hon befinner sig i Gällivare trakter (eller gjorde -  vet inte hur många dagar vi pratar, eller om det är jobb eller semester) och skulle ta sig till Kaitum för att just fota kapellet.

Hade ju varit lite häftigt att råka på henne där, mitt i obygderna mellan Gällivare o Kiruna. Kaitum kapell hör till Gällivare församling.  


Pratade med Psf o han ville byta bort min blankdag. Nu är vi där IGEN. Förbannat. SÖMen lägger schemat på det sätt den kan med de förutsättningar vi har. Eftersom ingen tur fanns som passade mig torsdag, fick jag en tidig Bodensväng på fredag - vilket i sin tur alltså innebär B-dag på to. Men B-dagarna innebär också JOUR för oss. Det är bara att då SÖMen redan räknat ut vilka tåg som finns att lägga ut och inget annat går lägger den en blankdag - för att det inte finns nån tur som passar in mellan tiderna! Fridag idag - vilket i sin tur innebär ledig morgon dagen efter, under ett visst antal timmar, även om Psf hävdar att de kan lägga turer med start strax efter midnatt om de så behagar.

Kan du ta dagsturen till svappis på torsdag? Det ska köras kol? O helst fredag? Jag får nån annan att köra ditt tåg på fredag o du får skriva en lapp till lördag. blabnlablablablaa....

Kollade upp tiderna när jag kom hem. Finns inte en chans i hela glödheta håvete att jag byter bort min fredagstur men OK, jag kan väl ställa upp o ta den på torsdag - men det BLIR ÖVERTID. Jag kommer att skriva övertid på att överskjutande tid den dagen (jouren 7.12) och även dagen efter då vilotiden inte räcker till. Jävla svammel. Lagbrytare.

Vi har för mycket folk i Kiruna. JO TJENA!



Nu ska vi ut o fånga dagen. Eller nåt.


Av Kvasthilda - 3 augusti 2011 09:00


Tema nr 300 Tisdag
217/365

Igår var min första arbetsdag efter semestern. Ja, egentligen började jag ju i måndags men då mitt tisdagsskift började före fyra hade jag en 0-dag och började alltså inte "på riktigt" förrän på tisdagen. Viktigt är att hålla sig vaken så termosen fylls med kaffe. Go'Morron!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards