Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Kvasthilda - 2 september 2011 14:11


Solen strålar idag. Underbar HÖSTdag. Träden är roströda. Orange. Lite grönt lyser det mellan stammarna men björkarna är så höstiga de kan bli.

Har fridag idag. Skönt. Visserligen var jag ledig all min vakna tid igår med men det var ändå en arbetsdag när skiftet slutade vid ett på natten. I morrn har jag nolldag - dvs ännu en "ledigt dag" o sen två tidiga svasppisturer o en bodensväng innan låååånghelgen sätter in. Åker ner till Långa träsket om jag får tag i biljett.

Ska bli skönt. Det är rätt härligt att vara därnere den här årstiden. Något mindre höstigt än här men klara kalla dagar med dimmiga morgnar. Myyyysigt.

Maken är på god väg dit redan. Åkte för några timmar sedan så han är nog snart framme. Just ja, skulle förbi SvågerTvå först. Tar ju en stund till då :)

Snor o snörvel. Har en envis nysförkylning. Min näsa behöver bytas ut. Snorar jag inte så blöder jag näsblod. Sonen tycker att jag snyter mig för ofta. "Säkert därför du blöder också". Tja. man vet aldrig. Men jag kan ju inte gå omkring som en snorhyvel eller? Snor o snörvel. Nej, nog är det bara att snyta sig emellanåt :)


Av Kvasthilda - 2 september 2011 09:00


Tema nr 33 Business
247/365

Mowahahahahaaa.... Kvastishumor....

Nåja, skämt åt sidan som slaktarn sa... En bild säger mer än tusen ord - o de ord som är på bilden har ju fel! Ej i trafik. Det ser ju jag klart o tydligt att bussen är i trafik. Mitt i en rondell!

Men om det nu är så, är det ju ingen bra business... Kommer inte in några slantar om bussen bara rullar runt där, i stället för att plocka upp resenärer. Sådeså.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards