Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Kvasthilda - 8 april 2011 13:11


Långsam förmiddag. Snorar o nyser. Täppt i näsan. Behöver komma ut. Väntar på att posten ska komma å tänkte jag ta en prommis sen. Har jour till 1600 så jag har inte vågat går så jäkla långt hemifrån ännu.

Halt kom o avlämnade en av jyckarna. Ska vara här några dagar då dotra ska tävla nån annanstans.

Neo såg övergiven ut i morse o tittade på mig med stora ögon där han låg bredvid matskålarna. Kikade dit. Oj då. Tomt i alla. Inklusive vattenskålen.

Gårdagens stegande gav mig en guldstjärna. Undrar var gränsen går? Nån sa 7000, nån annan 10000, men jag gick dryga 9000 igår så sanningen ligger där nånstans. Kan ju skriva in nåt o se efter. Går ju att ta bort det sen!

Nå, kom nån gång då! Tankens kraft funkar inte alltid.

Ska hämta ett nytt bokpaket :-)) Gena Showalters nyaste....


Av Kvasthilda - 8 april 2011 10:00



Woxna kyrka



Woxna bruk är ett gammalt brukssamhälle i Hälsingland. Det stavas faktiskt Voxna bruk idag men gammalt tillbaks stavades det Woxna så det får bli min W-kyrka :-)


Jag har inte så mycket information om den här kyrkan och givetvis var den stängd när jag var förbi där.



1758-59 uppfördes den första kyrkan i Woxna. Denna renoverades 1863 och blev mer eller mindre betraktad som total ombyggnad och därför står årtalet 1864 ovanför porten på den nyklassicistiska kyrkan. Så sent som 2007 är den renoverad/restaurerad igen.



Fattigbössan i vilken det samlades allmosor till bygdens fattiga.



Välkrattade gångar.


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Veckans ABC


Jag inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.


Av Kvasthilda - 8 april 2011 09:00


Tema nr 134 Knasig
100/365

Bild hundra. Tror ni han är riktigt hundra? Ful får man vara men inte dum. Svärmors devis gör sig påmind än en gång. Maken for o bytte in sitt släp men vad göra om det inte är besiktigat? Lite knasigt var det väl - o på första april dessutom :)

Temalista

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards