Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Kvasthilda - 6 februari 2012 16:40


Ja, även om det är fullmåne är den helt tom. Inte ett liv i gubben idag. Han måste ha frusit ihjäl. Nej, sanningen att säga är jag för lat o för frusen att försöka ta en bättre bild. 




Termometern på skärmen visar -35. Termometern på vår köksvägg visar -32.  

Av Kvasthilda - 6 februari 2012 09:00


Tema nr 62 Främmande

37/365


Långväga främmande. Det är inte varje dag man ser en Regina i Kiruna. Än. X55 3751 testas för vinterkörning när det är som kallast, då det är sagt att det ska gå såna här persontåg mot Kiruna så småningom. Åtminstone var det kallt den här dagen, den första februari. En historisk bild. Ett tidigt foto av ett nytt tåg vid ett stationshus som snart är ett minne blott. SJ3000 ska börja trafikera järnvägarna i år. Idag faktiskt. Men kanske inte på Kiruna riktigt ännu. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 6 februari 2012 07:09


Tamejfan. Jag tror jag strejkar. Fast tack-o-lov slipper jag fara ut o köra tåg idag. Har teori i veckan - o slutprov på torsdag. Isch. 

Men vad jag ojar mig över, är det som ALLA pratar om just nu. Temperaturen. Kylan. "Myggfritt". Skärmtempen visar 33 kalla i Kiruna o den som sitter på köksväggen hade också en trea, följt av en etta. 31 kalla. Isch Isch o Isch igen! 

Nä, fy sjutton för att jobba utomhus en sån här dag. Tänk om ällkå får stänga verken för att de inte får tillsatsmedel? Inte fan skulle då jag vilja köra oljan en sån här dag. Ikke de ikke. 


Fullmåne på G på det. Stor o gul lyser den över granntaken. Nej, lyste. Försvann bakom för en stund sen. Som en jätteemmentaler hänger den där bak' molnen. Eller kölddiset. Eller nånting. Helt klart var det inte. Rökmoln kanske? Antar att folk eldar hejvilt en sån här dag. 


Nåja. Go'Morron! Ha en skön dag därute i sajbervärlden - o den riktiga. Men glöm för all del inte att klä er ordentligt. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards