Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

reagera

Av Kvasthilda - 26 februari 2013 11:33


Det har blåst inatt. Stormat friskt. Träden verkar stå kvar. De har väl fastnat i snömängderna. Snön har sjunkit ihop och enligt Maken är den perfekt för snöskoterkörning. Får tro honom på hans ord. Jag kliver inte gärna ut på sidan av snöhögarna för att ta reda på det. Håller mig på garanterat fast mark. Även om den är hal. För jisses vad isbildning det blir med de här förhållandena. Plusgrader och vindar. Det putsar snön så den blir högblank. Tänk alla som bor längs fjordarna i Norge - o Narvikstrakterna. Det är ofta en liten sluttning upp till huset från vägen o denna ser ut som ett blankbonat dansgolv. Hur fan tar de sig upp till husen med sina bilar? Eller stanna innan de far ut på E10? Nej Enåtannat. 6? E10an slutar ju i backen. Eller nä. Gördenjuinteallsde. Den går ända till Narvik så den svänger ju faktiskt där, men den dubblerar ju en annan Europaväg. Borde vara sexan. 

Tisdag idag. Den 26e. Apropå dagens 365a kanske man ska bege sig in till staden då.  Vi valde ju bort Narvik idag men kan ju alltid välja centrala Kiruna i stället. Några modiga människor hade trotsat vindgudarna o hängde på låset inatt. Till Kiruna Bokhandel. Bokrean startar idag! På COOP hade de fullt upp med att förbereda det hela och allteftersom borden fylldes lades även vita papper över. Välkommen tillbaka på tisdag. O det är idag. 

Fick hem en av mina nya favvofilmer häromdagen. O JAG HAR ÄNNU INTE SETT DEN!!!! Som jag tjötat att jag vil se den igen. Sist vi tittade på en film i DVDn hackade den o bänglade. Det slutade med att vi tog en nedladdad version, stoppade den på en USBsticka o tittade klart den vägen. Allt för att Snåljåpen, aka Maken köpte en billig anläggning. Surroundsystemet har aldrig varit ett sådant. Högtalarna har trängts intill teven. Vi hade kunnat välja att se den på datorskärmen. Menhurkulärdetlixom? Teveskärmen översätter alla bilder mycket snyggare. O ljudet är bättre. Även om det inte är äkta surround. SkitDVD. Ska köpa en ny. Sån också. O en ny dammsugare. O en ny soffa. O en ny kyl. O en ny frys. O en ny kamera. Eller gammal. Fick erbjudande om att köpa en beggad 5D. Han har fotat betydligt mycket mindre än jag så det är nog i OK skick. Håller den i tre år till? Eller två? Det är frågan. 

Decisions decisions. Never been my cue. 

Reagera. Uttalas Rea-sh-eera. I ett av min mans familjs lilla interna skämt. Men reasheeera då! Ärtorna for ut på golvet. Eller nåt. 

Kanske vi ska reashera o fara på rean. Bokrean. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:00


  Tema nr 297 Stubbe 111/366   "Visst är man lite fånig" sa grannen när hon la en hatt på en stubbe i höstas och dekorerade den med lite rönnkvistar. "Fånig får man visst vara", svarade jag då. Den är jättegullig med den lite trötta hatten ov...

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards