Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

jisses

Av Kvasthilda - 27 februari 2013 13:00


Man tror knappt det är sant. Strålande sol. Plusgrader. O vi pratar februari. Fortfarande. Vädergudarna flörtar med sportlovsfirarna. Sörlänningarna. Kirunaungarnas liv är nog en bit bort än. Vet inte. Har lixom kommit från det där med lov o dess tider sen kottarna slutat allt vad skolor heter. Visserligen står det väl i Annonsbladet men det har jag inte läst på ett tag.
VA??? Vasa?!?? Inte läst Annonsbladet?? Kirunesernas heliga skrift.
Är väl ingen äkta Kirunes då...

Sitter på 94an på väg till Narvik o ser vår vackra o solstänkta fjällnatur glida förbi utanför kupéfönstret. Man kan bli salig för mindre. Önskar bara att jag hade ett par solglajjer. Slipade. Pratade med föraren av tåget o han hade varit o opererat sig nyligt. Det bästa han gjort. Maken funderar också på att göra det. Får se. Men att se honom utan glasögon? Hmmmm. Hotar att raka bort mustaschen också. Nä. Då får jag verkligen ta ut skilsmässa. Går ju inte för sig.

OK. Kanske bäst att publicera det här medan man har nån form av anslutning. Hoppas ni har en bra dag idag :)

 
 
BatongAmanda

BatongAmanda

28 februari 2013 10:09

Åh hela mitt långa inlägg igår försvann ser jag, Suck!!!!
Har ett bedrövligt Nät där vi bor och denna vecka värre på vi slåss med 08!
Bor 7 mil öster om Östersund och igår morse hade vi +5 grader Äldsta en timme öster om Göteborg hade -7 grader!!! knäppt!

Kirunaungarna har nästa vecka sitt sport!

Hoppas din Gubbes Laser går bättre min Gubbes blev bedrövlig och säger samma sak åker mustachen av blir det skillsmässa!!!

En enkel fråga Känner du Göran och Carola Kemi, våra gamla Kirunagrannar! Vi bodde i Kiruna 90-93. ;D

Kiruna

http://batongamanda.blogspot.se

Kvasthilda

28 februari 2013 11:46

Jag har börjat ta för vana att kopiera mina inlägg innan publicering då inte bara Internetanslutningen kan variera men för att browsern hänger sig stup-i-minuten pga Java o Flashar. Flashplayer kraschar tiotusen gånger per dag. Ungefär. All jävla reklam.

Lov nästa vecka. Det stämmer nog ja :) Var nåt år de hade ett par veckor mellan sport- o påsklov. Sent sportlov o tidigt påsklov. Knasigt.
Att sportlovet är sent i Kiruna är inget konstigt då det ofta är kallt i februari men i år har det varit vårväder! Åtminstone senare halvan.

Känner igen namnen men Kemi är ett vanligt namn i Kiruna :)

 
BatongAmanda

BatongAmanda

1 mars 2013 08:32

Ja nog hänger det alltid och vi har stora anslutnings problen där vi tappar kontakt titt som tätt!

Göran var lokförare men har fyllt pension! Carola jobba på Station ev tågdirektering är ännu inte 60 bast!!!
Kemi är vanligt men Stålnacke vanligast!!! ;D

http://batongamanda.blogspot.se

Kvasthilda

1 mars 2013 14:29

Då borde jag ju kanske veta vem han ær... Nåja, inga klockro ringer. Har varit førare før lite længe sjælv.
O Stålnacke ær vææææældi' vanlig' :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards