Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Kvasthilda - 19 mars 2013 12:06


Jäkla korkade iPhön. Vaddå *Kurt*??? KURR sa jag. Med gemener. O det är vad min mage säger. Fast mer med versaler. (o phönen - *påhängen* - ville skriva *betalar*). Gudars skymning vad irriterande den där rättstavningen är!!
Som sagt. Magen kurrar o bullrar. Ligger på hotellet i Narvik o väntar på att väckaren ska ringa sin tattoo. Vaknade en timme före den, vilket just i skrivande stund var 47 minuter sen. Eller 53. Typ.
Begärde en frukostpåse när jag kom i ottan. Orkar inte kliva upp för att förse mig från den uppdukade frukostbuffen i loungen. Den står där till nån gång runt elvasnåret, vilket alltså var när jag vaknade. Hörde en båttuta. Nordlys måste väl ha lämnat hamnen för länge sen? Fast det var bara en signal. De signalerar två när de "kommer hem". Åtminstone gjorde hon det när hon kom in i hamnen i lördags.
Usch. Magen överröstar mina tankar. Kanske bäst att klä på sig o se vad Inger hittat på. O hoppas på att männskan inte hostade i näven innan mackorna breddes. Snorar nog mycket utan att dra i mig nån annans bacillusker också. Basillisker. Apropå det. Såg en "upphottad" häxkvast (häcklats??????) på fejjan häromdagen o folk ooohade o aaahade över den. Den hade fotstöd o svängda styren med en klocka o fjädrad sadel. MEN HALLÅÅÅ! HAR NI INTE SETT HARRY POTTER???? Den tillhör Professor Moody. Juh!
Jaja. Kläder på. Klockan har ringt. Flera timmar kvar än, innan jag får vända hemåt o denna helveteshelg är till ända. Ett skift till - en bättre Narvikstur - kvar, sen är det helg.


Av Kvasthilda - 19 mars 2013 09:00


Tema nr 348 Vänskap

78/365


En något udda vänskap är den mellan Neo och marsvinen - här Aladdin. Aladdins kompis dog för ett tag sen så han är ensamt marsvin hos oss nu. Vi letar en ny kompis till honom och har fått ett par napp. Att Neo (utanför lådan) gillar att sitta o hålla honom sällskap - o Bamboo brukade bita honom i svansen tillbaks spelar ingen roll. Ett marsvin behöver en marsvinskompis. Tyra funderar vad det är för en filur som flyttat in hos henne. Fast det är ju hon som hälsar på Aladdin. Egentligen. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards