Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 april 2014

Av Kvasthilda - 6 april 2014 13:25


Det är en sån dag idag. O golvet är inte gjort för gamla kärringar att sitta på. Har tagit en paus i plockandet. Går igenom gamla papper o tidningar. En del ska sparas - men var?! Annat är skit o slängs obönhörligen. Dags att rensa i docklådorna också men jag vet inte hur jag ska hitta, iden, tiden o platsen till det. Måste försöka sälja bort lite av det jag inte har nån glädje av längre. Eller nä. Det är fel uttryck. Jag har ännu inte köpt en grej jag ångrar men det är ju så att intresset ändras o böljar med årstider och omvärlden. Det kommer nya filmer med fantastiska dockor - behöver jag då ha kvar alla Barbie & Kelly-seten? Jag har en känsla av att när jag börjar rota i allt. Näää. Den kan jag inte sälja. För fan. Det är bara att ta sig i kragen o fundera på vilka av dem jag verkligen vill ha plats för. 

Vi funderar ju på att bygga en stuga på tomten vi köpte på Ryggen. Det kostar en slant. Fast dockorna ska inte finanisera nåt av det. Men det kanske gör att jag får andra pengar över. Fast. Till syvende o sist är det väl egentligen samma pengar - bara omfördelade resurser? Den som inte samlar på något kan inte ens föreställa sig detta dilemma. Men va fan... Det är väl bara att sälja. ALLT! Nä. Jag är en jävla ekorre. Men det finns dockor jag aldrig kan tänka mig att skilja mig från. Vore det en kamp om liv och död, givetvis. Men i min relativt lyxiga värld behöver jag inte tänka i de banorna. Rat o rat. Tror aldrig jag skulle kunna ha ett sån't designerhem med vita väggar o en ljusstake i fönstret. Ser det hos vissa vänner o jag kan tycka att det är snyggt men det är ju inte jag. Å andra sidan vill Maken ha furuväggar i allrummet i nya stugan. Är inte heller jag, men MER jag än vita väggar. Eller? Nä. Kanske inte. Men det är som att furu tål lite mer röra än rent vitt. Jag gillar attt slänga en filt åt sidan, drälla böcker omkring mig o lämna kaffekoppen lite här o var (fast bara på ett ställe i taget förstås). Det funkar inte i ett vitt hem. 

Tankarna är lite splittrade - som vanligt. En halv tanke här o tre där. En annan far hit o en slinker dit. All over the place. 

Nä, kanske ska sätta ner rumpan på golvet en stund igen o fortsätta. Ett evigt plockande. Men det blir så när man är född ekorre. Min mamma är inte det - o definitivt inte pappa så det måste ha kommit ur mitt alldeles egna blodomlopp. Båda har sina kluttergrejer men det är betydligt mer organiserat. Pappa har tillome "dödsmarkeringar" på verktygstavlan (ja, han har en sån!) där grejerna ska hänga. O varenda liten mutter har sin egen förbestämda plats i snickarbänkens stora låda. 

Vi har inte ens garderober! 


Av Kvasthilda - 6 april 2014 09:00


Tema nr 8 Avskalat

96/365


Man äter väl inte bananer med skalet på? Ällä?



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards