Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

ole norman

Av Kvasthilda - 8 februari 2015 15:21


Banan är fortfarande stängd. Lite att ta reda på efter Ole. VR har mycket att göra idag. Har kollegor som står lite här o där med sina godståg. Kommer ju ingenstans. 

Men tills mitt skift börjar ska det nog vara rensat o klart idag. Lätttjänade pengar igår, Fast det är ju klart. Man gav sig ju ut med fara för liv o lem en stund där. Tur att jag hittade till bilen från loket. Bad CTC att skicka ut en kille men att han skulle slippa köra runt hela bangårn - så skulle jag möta upp honom på andra sidan. Hittade honom aldrig så jag ringde upp terminalen o sa att jag var där jag skulle. Spännande att ta sig över när man hade NOLL sikt. 

Strömmen gick ju medan jag stod där, innan jag skulle åka. Klokt beslut att inte köra tåg inatt. De hade ett spår på KIA o där stod redan ett tåg. O sen blev det ju värre. Kändes inte sådär jättekul att dra iväg med tomburkar i den vinden. Last är en annan sak för de står nog på spåret men annars? Njae. Om det tillome drar i en IORE när man står still. *rys* Ingen lekstuga den där vinden han kom flygandes med, Ole. 


svart dvärg


Men idag är en annan dag o det blir säkert jobb. Nån gång under kvällen i alla fall. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards