Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 18 februari 2015

säsonger

Av Kvasthilda - 18 februari 2015 10:28


Är de hemska vinterstormarna över för den här gången? Kanske man vågar köra det där godståget i slutet av månaden då? Det verkar vara rätt lugnt därute idag. Solen skiner från blå himmel och björkgrenar o -kvistar verkar hålla sig rätt stilla. Snön gnistrar vit. Inte en flinga malmdamm nånstans. Den har blåst bort. Häck Väck med den! 

Har tittat över hur mitt schema ser ut framöver. Ska man flytta fridagar o få ledigt påsken? Nä. Kanske bättre att jobba o få helgtilläggen? Flyttade ett par fridagar i slutet av april i stället. Min långhelg har ju flyttat på sig! Har legat på första helgen varje månad men ligger nu mitt i månaden. Har inte bytt fridagsplan. Det har bara blivit så med tiden. Känns mycket bättre att ha den första helgen efter månadsskiftet, med tanke på hur lönen ligger. Får se om man tar sig ner till stugan nåt i vår. Blir väl i så fall den helgen då. Den HÄR helgen hade varit kanoners. Blankdag på fredag (o inte många skift som passar in före helgen) o fyra dagars helg. Fast, det är ju bara det att stugan ligger under metervis med snö. Det har ju drivit runt gården så man tar sig inte ner. Undrar hur Gunnar har det med sin trasiga traktor? 

Fettisdag igår. COOP hade billiga semlor. Två för en tia. Eller nio o nitto då. Enok Nitti o hans fru Sirka Nitti. Äh. For på "macken" en sväng för ett paket o ringde pigan som jobbade o frågade om de hade semlor. Helt renrakat. Inte en gräddklick kvar. Äsch. "Ja, de kostar ju en tia idag". Saywha? Det hade jag missat. For upp till Lappkonsum. De hade semlor kvar. Max två förpackningar per kund. Jaja, tog två då o for hemåt igen. Åkte förbi Ostis o kollade deras sortiment. De hade Oscars. Tog en sån låda också. Lite skillnad i pris. De kostar 37 för två...! Billigare på stor-COOP men iddes inte ens försöka ta mig ner dit så det fick bli en låda dyringar också. 

Glömde kvittot på COOP-semlorna så pigan får ta dem en annan dag. De kan inte ta hem mat från butik (deras eller annan) om de inte har kvitto på grejerna. Tänkte inte på det. Jag brukar alltid ta kvitto även om jag slänger det när jag kommer hem. Vet inte varför det inte blev så igår. ICAs fick jag med mig... 

Nåväl. Tog mig en av de där femkronorssemlorna. Smakade I N G E N T I N G. Soggigt lock o halvblött bröd. O NOLL smak. Hittade en kardemummakärna så nåt hade de satt i bulldegen men det var de tråkigaste semlor jag någonsin ätit. Tur man har en Oscars att se fram emot då. Hittills har de inte svikit.

Betyder det att det inte bakas fler semlor nu? Har ätit den enorma mängden av.... ehhhh två? Tre? semlor i år. Nä. MÅSTE vara fler. Puoltikasbagarns o Oscars. Måste vara fyra eller fem då. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 26 maj 09:00


  Tema nr 263 Ser inte skogen för bara träd 147/366   Skir försommargrönska.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 25 maj 11:00

Ahh. Här såg jag fram emot en lördagstimme med Anna Charlotta, o så sitter Annika vid rodret och styr oss genom sina vilda vatten i stället, fast med ACs karta. Med tanke på musiken och uppgifterna lät det som ACs kryss, men i sedvanlig ordning kände...

Av Kvasthilda - Lördag 25 maj 09:00


  Eget tema nr 26 Färger jag blir glad av 146/366   Jag bara älskar vår vackra regnbågsvagn!    Här har den sällskap av en himlakropp. Fullmånen hänger i tråden ovanför :)        Tyvärr finns det personer som blir väldigt provo...

Av Kvasthilda - Fredag 24 maj 09:00


  Tema nr 248 Rinnande 145/366   Det har blivit en del "samlande" av bäckfåror de senaste jobbveckorna. Vi har ju X antal bäckar som kommer ner från fjällen omkring oss på sin väg ner till Torneträsk och de varierar enormt i storlek och vidd....

Av Kvasthilda - Torsdag 23 maj 09:00


  Tema nr 67 Fjällbäck 144/366   Den kommer från en av Kirunafjällens mest kända vyer; Lapporten. Miellejohka.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte N...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards