Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 mars 2015

Av Kvasthilda - 23 mars 2015 17:49


Eller nåt. Men hemma är jag. Backen utanför stugan var inte allra värst o den lösa snön gjorde inte så mycket. Däremot var det en vit lurvetuss som for omkring o var i vägen o gjorde att jag var tvungen att stanna ett par gånger o fick backa ner igen för ny fart. 

Något less idag. Det gick bra att köra men det är långt. Fy fan. 

O nu ska man lägga ytterligare några gungande mil till det. Om ett par timmar åker jag mot Narvik innan jag får gå o sova i en hotellsäng. Antagligen högst efterlängtad när den tiden kommer. 

Nu. Lite kaffe. 

Av Kvasthilda - 23 mars 2015 09:00


Tema nr 107 Gubbe

82/365


'o'



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 23 mars 2015 08:26


...utan eld. För det brinner inte idag. Ska packa ihop mina grejer o dra norrut. Struntade i att tända en ny brasa idag. Skulle behöva aska ur spisen men den kuligheten lämnar jag till maken - om jag inte tar med mig asksugen nästa gång jag åker ner. Får se vem av oss som kommer hit först. 

Det är mulet o jag har inte kollat nya väderprognoserna men enligt yr häromdagen skulle det bli soligt o fint framåt lunch idag. 

Gunnars lilla hundrackare har sprungit runt hos grannar o snott grejer. Hon är ju bara en valp. Eller unghund - o något busig. Hos en granne snodde hon en YXA!!! Hos oss har hon snott två tomma flaskor tändvätska. Åtminstone hoppas jag de är tomma. De skulle inte stått ute på bron annars. Eller så är det vinden - tror jag inte. Jo, i formen av det där yrvädret till trasselsudd då. Hon är söt som fan men, ack så busig. 


Tyra (tror jag, passande namn på ett yrväder) Kira (heter hon) med en av husses handskar...


Tror Gunnar gör sina sista skift nu i veckan. Pension på onsdag. Det har surrats om två dagar kvar nu, hela helgen. Vet inte om han är kvar på Ryggen eller om han farit o jobbat. Hade varit bra att veta. Om jag ska våga backa ner bilen i backen eller inte. Om jag inte kommer upp måste jag sjukskriva mig, för då tar jag mig inte härifrån.... Provade ta mig upp o ner på apostlahästarna o det gick sådär. Med dubbar på däcken kanske det går bättre. Eller inte alls... *huff* 

Nä, det är väl bara att sätta igång då. Slå av burken. Ta reda på rostmackorna som hoppade till i brödrosten - innan de kallnar! 

Go'Morron Norrbotten! 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards