Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 mars 2015

Av Kvasthilda - 13 mars 2015 23:55


Hmmm, det var ju det där med lördag då. I morgon ska jag jobba heeeela dagen. Det inkluderar förmiddagens kryssövningar och aftonens mellofinal. Buhäää. Så kan det gå. Jag har med mig Lapptoppen så jag kanske kan fixa det förra under dagen men att man missar stora finalen. Jaja. Inte första gången det händer. 

Ville bara säga det. 
Go' Helg på er! 

Av Kvasthilda - 13 mars 2015 11:57

Kroppen är helt galet ur funktion. O dess funktioner helt off. Eller vänta nu. Är inte det samma sak? Mjo. 

For till stan ett par gånger igår o ett av besöken resulterade i att jag missade en av mina Holy Grails. En docka jag sökt i alla år jag samlat dockor. Lilla Tiff. En kille sålde en lot med tre dockor o en av dem var Tiff. Har sett fem stycken till salu sen jag började samla. Har inte letat sådär febrilt efter dem. Tjugotvå år o jag missar henne med trettiotvå minuter... Det svider. Hon flyttar till en kompis till mig så den biten gör mig inget men bara tanken att hon fanns där! Ser bilden och gråter en skvätt inombords varje gång. Att det ska vara så svårt att hitta henne! Håller bara tummarna att jag till slut får tag i ett fint exemplar av henne. Den här var det, men klädd i nåt annat än sina originalkläder. Problemet med dem är att plasten i deras höft/rumpdel kan smälta. De har vridbara händer i änden av gummiarmar o dessa saknas ibland. Att knäna inte alltid klickar spelar ingen roll bara resten är OK. Hela händer och oklippt hår. O inget kladd i ansiktet. *suck* Trettiotvå minuter. Min sista av de sista Holy Grailarna. Av de som GÅR att få tag i. Sen finns det en japansk Midge med peruker, som bara såldes just i Japan. Hon har aldrig ens legat på min bucketlist - för att de är så svåra att gräva upp. Tiff har alltid funnits där. *buhääää* 

Av Kvasthilda - 13 mars 2015 09:00


Tema nr 194 Mikrofon

72/365


Jag hade ju kunnat vänta till Kirunafestivalen för det här temat. Faktiskt. Men nä. Jag tar en bild av Catty Noir i stället. Kissen med sin röda mick. Varkatten. Fredagen den 13e. Det heter temat för dockan. En Monster High. 




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards