Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 mars 2015

Av Kvasthilda - 29 mars 2015 20:37


Himlars. Har än fler träffar idag än vad jag hade igår. X-et var uppenbarligen svårare än vanligt den här veckan. Fast iofs. Jag kunde inte heller det där med Bertil Englund men jag vet var jag ska hitta informationen. O andra hittar mig. Det är ju kul. Men jag har fler träffar på Hjördis Petterson. Känner inte folk igen henne längre? MelloXet är ju för alla o en annan har ju passerat femtio o Hjördis tillhör ännu en eller två generationer bakåt i tiden så det är kanske inte alldeles oförståeligt idag. 


Har sovit ett par timmar idag. Svimmade i säng när jag kom ner till Narvik idag. Ett par dygn med taskig sömn kan ställa till det. 

Snön har yrt hela vägen under dagen också o medan jag sov tog vinden i så det skrek i stegen utanför o rutorna skallrade i fönstren. Körde in i en jättedriva på ett ställe jag aldrig sett drivor av den dimensionen tidigare. De kan driva även där men jag har aldrig sett det. 

Mitt tåg anlände just terminalen. Kulor, så det går smidigt att tömma men jag har ett par timmar till avgång ännu o föregående tåg har inte gått än. 


Den e grei. Akkurat. Dessa norskar. 


Nu har jag hemlängtan. 

Av Kvasthilda - 29 mars 2015 09:00


Tema nr 143 Kaffe med vingar

89/365


Ett underligt tema. Men en gör så gôtt en kan. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 mars 2015 06:19


Go'Morron, denna mycket tidiga söndagsmorgon. En något orolig natt har det varit. Börjar jobba en dryg timme och idag är timmen dryg. Eller knapp. Beror lite på hur man ser det. Tidigt är det i alla fall. O mobilklockan ställer om sig alldeles själv så den behöver man inte ens tänka på. 

En lång dag i Narvik väntar. Inte hemma igen förrän vid tresnåret inatt. 

O med det säger jag Go'Morron. Igen. 

Go'Morron Norrbotten. O morrn på alla er andra oxå! Ha en alldeles förträffligt Skön Sönda' idag nu! 


O btw.. Var krysset svårt igår? Måste ha varit det, när jag fått över 600 träffar under gårdagen. Det går som upp o ner. 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards