Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 april 2015

Av Kvasthilda - 9 april 2015 12:22


Det kurrar och lever om. Jag är hungrig! Åt ett par mackor innan jag drog på mötet i morse men det lilla har kroppen uppenbarligen gjort sig av med redan! Eller så är det kaffet från jobbet som bråkar med magen. Nä. Det är hunger. Plain and simple. 

Dotra ringde o behövde barnpiga i em. Jag bad henne ringa sin bror. Han trivs med att sitta hos dem i alla fall och det gäller ju bara för nån timme o han kan säkert sitta av lite tid där :) Inte för att jag inte vill passa den där goa skitungen. Pigan blev utringd på jobbet för några timmar i em. Det är många av hennes arbetskamrater som inte ville jobba idag. Tror minnesgudstjänsten eller något skulle hållas för pojken som dog i måndags. Ett segelflygplan som gick itu och störtade och passageraren var en artonårig kille från ungarnas skola. En mycket tragisk olycka. Sonen visste vem han var. Kände honom inte, men visste vem han var. Gick i samma klass som en fd grannpojke. 

Annars då? Får se om tågtrafiken går som vanligt igen. Jag ska inte ut förrän inatt så det borde ha lugnat ner sig. Urspårning, kontaktledningshaveri, allmänt snökaos o Jävla SJ förstås. Allt är alltid deras fel om nåt händer efter järnvägen. Vare sig de är inblandade eller inte. Men.... Kollegor o andra resenärer har frusit i passagerarvagnar när loket kopplats loss för att hjälpa till uppe vid Katterjokk. Det kan nu driva igen däruppe! Andra gången den här vintern att en Rc fastnar i kurvorna däruppe. Meterdjupa drivor. 

Av Kvasthilda - 9 april 2015 09:00


Tema nr 9 Backspegeln

99/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards