Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Kvasthilda - 5 maj 2015 23:43


Sheeit. Kan inte ansluta till servern o jag hade en del att skriva. KuliJul.


Av Kvasthilda - 5 maj 2015 10:06


*bah* igen då. Slut 365or igen. Eller kanske inte helt slut. Tror det ligger nån bild jag inte jobbat med än - eller namngivit riktigt än. 

Ryggen håller på att ta kål på mig. Snodde en värktablett av gubben inatt innan jag la mig. Ryggen är supertrött o ena knät gör ont som fan. Det är slut med kärringen. 

O det vräääker ner snö. På tvären. Så less. Ska inte vara det. Vi har mycket vinternederbörd kvar än, innan det blir sommar. Svårt att tänka sig att första året vi bodde här, eller första våren ska jag säga, hade vi sommarväder i mitten av maj. Eller slutet. Nånstans där i andra/tredje veckan. Eller va... Jo, kanske. Minns inte när jag åkte ner till Dalarna det året. Brukade ju vara i maj, men det kanske blev juni då. 

O när man sen kommer hem med tåget o turisterna frågar "Är träden döda?" Nä, de har bara inte vaknat än. 

Måste kolla min epost. Mailade en tjej igår om en saknad docka. Jag har ränt fram o tillbaks hela april o det lilla som gått av maj så vad som händer i posten har jag ingen aning om. Det saknas i alla fall en docka som borde ha kommit för flera veckor sen. Hittade ju en försändelse från min kompis i Lettland - som nu bor i Finland (tack-o-lov, med allt skit som händer i det stora forna Sovjetunionen) bara-sådär en dag. Hon hade skickat lite klippdockor och en fantastisk bok med finska folkdräkter. Blev SÅÅÅ glad! Underbara männs'ka! Hon fyller snart år. Idag? I morrn? Ja, nu i början av maj, i alla fall. O Eva fyller år vilken dag som helst. Har det redan gått ett år??? Skickade henne ett par små plastkatter i fjol.

Nä, ska kopiera in alla dockbilder jag spenderat förmiddagen med att ha knäppt o sen måste jag åka o köpa kaffe o kattmat. Visserligen äter väl Luna det mesta o det finns konservburkar i skåpet men men... 

Av Kvasthilda - 5 maj 2015 09:00


Tema nr 165 Led

125/365


Fast inte så rakt... Längre!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards