Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Kvasthilda - 13 juli 2015 14:13


Som han sa, hunken från Danmark. Det är dagarna som går. O det gör de. De bara rullar förbi. Så mycket support som tar tid o annat som avbryter det man behöver göra. Nåja, gamlingarna lever inte alltför många år till så det får väl ta tid med dem. Solen skiner o inomhus är det bastuvarmt. Gamlingarna fryser så en annan svettas floder. Mamma har ugnen igång o det lägger på värmen. Det blir potatisbullar och fläsk idag. Mumma. Fast fläsket har hon slängt i en form o in i ugnen. Inte pannstekt. *suck* 

SysterYster har börjat sin semester. Som vanligt är det nåt som måste göras som inte hunnits med så det där med semester är ett flytande begrepp. 

Datorerna är på gång. Skulle ha gått in på nån butik o köpt en ny skitdator i stället som man får i handen direkt. Sitter på pappas gamla härk, som är arvegods från Lillebror o den är inge kul att sitta på alls. Det funkar ju men det är inget skoj. Jag vill ha min egen. Bilderna på en annan enhet o texten här. Nä, det blir så jävla omständligt. 

Äh, ska gå o sortera allt det där jag fick order av Maken om häromdagen med orden "Köp inget". Jo, tjena. Det var redan inköpt. Sådeså. Sen tillkom det lite andra smågrejer som det gärna gör när man besöker Pias loppis... O högar av klippdocksdubletter. Att jag sen inte har nån koll alls längre, vilka klippdockor jag har o inte har är en annan femma. Jag har listor jag bockar av, sa Pia. Joorå. Det har jag också. Men de ligger hemma... 

Fan vad jag är naken när inte min dator funkar. 

Huvet bråkar. Lång dag igår med alldeles för lite vätska i värmen. En hand är ond. O inga tabletter hjälper. Fick ett par bilder av Dotra som i alal fall gav mig ett leende på läpparna. "Skicka till mamma så blir hon avis". Jodå. Lilleman i knä på 'ffa! Klart det. Saknar den lille skiten. Kanske måste ringa ett FaceTime till dem. Har köpt ett par tröjor till honom. Inget speciellt o framför allt inget dyrt. O vita... Alltid kul på små små barn... 

Oj, det börjar lukta gott från köket. Är nog lite hungrig trots allt. O har en glass i frysen... Mmmmm... 

Av Kvasthilda - 13 juli 2015 09:00


Tema nr 314 Treenigheten

194/365


^



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards