Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 augusti 2016

Av Kvasthilda - 25 augusti 2016 21:41

Var är hon nu då? Det är mörkt ute o inte ett spår av Luna. Vare sig månen eller katten. Himlen är grå o månen osynlig. I mörkret är alla katter grå, fast hon är det ändå. Men osynlig hon också. 

Hade tänkt fara mig uppåt Luletrakten idag o hälsa på Carina men av detta bidde det inget. Markservicen skrek på uppmärksamheten. *bah* Kylskåpet står ju kvar, fast jag åker härifrån. Fixade lunch o diskade o sa se, att nä fan nu får det vara. Nu åker jag. Till Pite. Hämta upp en kabel så vi får se om vi får igång DVDn o kanske en film. Fat chance of that. *bah* igen. 

Åkte in på Röda Korset o hittade mig en korgstol. Får se om den passar med dockan jag har tänkt nu, eller om den är för stor. Hittade en annan docka jag bara inte kunde släppa sen. En spansk docka med speldosa i rumpan. Hon "dansar" när man drar upp den. Musiken låter som en rysk vaggvisa men har ju ingen aning. Som sagt, dockan är spansk. O naken... Såg nåt asiatiskt framför mig i henne, med långt mörkt hår (förvisso brunt) och snedmålade ögon. Får se vad det blir. 

Åkte förbi Cathrin på campingen. Eller snarare, svängde in för att se vilken Pokémon som var i rondellen. En Starmie! En jävligt bråkig sjöstjärna med 1162cp... Mamma Mia. Den tog fem godisar o några svartgula bollar innan den ramlade in i mitt Pokedex. SEN hälsade jag på Cathrin. Hon lagade pyttipanna åt arbetarna idag. 

Men var fan är katten?? 

Av Kvasthilda - 25 augusti 2016 09:00


Tema nr 46 Eftermiddagspromenad

238/366


Med ett litet stopp för att titta på änderna.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards