Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 januari 2017

Av Kvasthilda - 12 januari 2017 10:53

Nu hänger man inte med igen. Livet som rusar förbi. Ändå gjorde jag en hel del igår. Annat än att sitta vid dumburken. Det gick så långt att dottern skickade meddelanden och sms och till slut ringde sin far för att fråga om mor hennes ens lever. Hon hade skickat en bild till mig som jag inte såg och det förvånade henne. Bilder från henne brukar jag titta på. Missade helt att hon skickat den. 

Pratade med SysterYster igår och fick mig en tankeställare om familj och släkt o de krav som ställs på den äldre generationen. Det kan väl ändå inte vara en momme o moffes jobb att ge barnbarnsbarnen presenter och annat? De får väl ha nog med sina barnbarn om de så önskar. Inte behöva känna att även nästa generation är deras ansvar och plikt att komma ihåg? Mina föräldrar exempelvis, har aldrig haft råd med några stora utsvävningar och mina barn har som mest fått ett kort till sina födelsedagar. När de var små fick de ibland nåt fint från mormor, men det hörde till undantagen. Att de kommer ihåg och firar Lillebrors barn med presenter och vad de nu gör, säger jag inget om. De bor ju nästan grannar! De gör så gott de kan. O våra barn har aldrig "blivit utan", fast de inte kunnat ge nåt. Jag skulle aldrig kräva att de ska komma ihåg mitt just nu, enda barnbarn. Det är mitt jobb - om jag så önskar. Att hans finska släkt, inklusive farfarsmor - eller vad de nu har för släktskap - öser över honom grejer bryr jag mig inte om. Det är upp till dem. 

Jaja. Det var det om det. Dagens gnällstuga.

Har jour idag. Fick inställt igår o hade jour då också. Kan bli utringd om det blir nåt akut sjukfall. Med vinterkräksjukan i faggorna vet man aldrig. Ska väl stoppa i mig nåt lunchaktigt snart så man är fit for fajt om det plingar i mobilen. 

Av Kvasthilda - 12 januari 2017 09:00


Tema nr 319 Säsongsbetonad

12/365


I morgon är det Knut. Tjugondagknut. O då åker julen ut. Många slänger ut alltihop redan på Juldagen. Andra före nyår. Jag vill inte slänga ut julen alls. När jag skriver det här, finns allt kvar men kanske inte när bilden publiceras.

I bild, en av mina många små krubbor. Fast utan krubban. Har bara figurer till den här. Vet inte vem som sålt den. Kan vara Guldfynd kanske, som har sålt Luciatåget? Figurerna är snarlika och porslinet känns likadant. Köpte det i alla fall på Tradera för några år sen och även om det inte är nåt högt pengavärde i dem, älskar jag de små söta figurerna. För mig har de ett helt annat värde! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards