Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 februari 2017

Av Kvasthilda - 27 februari 2017 23:24

Så skönt. En dag kvar av februari och jag har fyllt månadens 365or. Vill ju gärna ha fotona i rätt månad också, även om jag postar dem en för varje dag. 

I morgon blir det att sitta på skolbänken. Vi har fortbildning. JTF-en antar jag. Har inte mobilen i närheten så jag kan inte checka det. Nä. om man skulle krypa under täcket då kanske så man får lite mer än fem timmar orolig sömn. G'Natt! 

Av Kvasthilda - 27 februari 2017 11:31

Just ja, Hörde det på nyheterna igår. Ett företag vid namn ABCD är intresserade av att öppna Kaunisvaaragruvan igen. Janne Larsson (en gammal kompis till oss o idag ett av två kommunalråd i Pajala) säger att det är inte fråga om OM utan NÄR. Undrar om mina forna kollegor står i kö för att köra tågen igen då? Det kan de behöva när så många gått över till andra bolag pga jobbrist. Malmpriserna har stigit igen och det kan löna sig med en gruva. Nu är ju allt klart däruppe, vägarna är byggda o förstärkta. Spännande. 


O jag fick jour igen. Vaknade, klev motvilligt upp efter alldeles för lite sömn, hopplöst att somna igår och en molande värk bakom ögonen. Slog igång kaffepannan som jag gjorde i ordning igår kväll o gick på tossi. Hörde att det plingade till i mobilen. Hade visst glömt att stänga ljudet på den igår. O se där. Inställt. Så min B-dag som blev jour som blev jobb blev jour igen. Så kan det gå. Kröp under täcket ett par timmar till. Trodde inte jag skulle somna om, men jag vaknade i alla fall just ett par timmar senare, så jodå. Skönt med färdigt kaffe :) 

Av Kvasthilda - 27 februari 2017 09:00


Tema nr 12 Av naturen formad

58/365


Ja, den har stått där i evigheters evigheters evigheter. Stenen som inte borde kunna stå sådär. Nu syns inte riktigt hur smal den är undertill, för det ligger snö i vägen, men stenen som står ovanpå är gigantisk och har en smal, smal fot den vilar på. Katteratgubben kallas den. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards