Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 14 april 2018

larm o tidspassning

Av Kvasthilda - 14 april 2018 14:45

Hej där. Har löst krysset i direktsändning men som många andra jobbhelger har jag inte haft tid att sitta med bloggen i samband med det. Idag, inte konstigt då jag blev lite sen hem, fast de prioriterade mitt tåg framför två andra. Kan ha att göra med nattens jobb. Eller nåt annat. Förmodligen för att tåget ska gå vidare i ett annat. Nåväl. Inlägg kommer. 

Larmet hade visst gått nånstans på jobbet o vi fick inte komma in med tågen så det stod tre tåg o väntade på körsignal. Voffö dådå? Larmet hade visst gått i Lokstallet o då förstår jag plötsligt varför de inte släpper in oss. Tre långsamt gående nära 800 meter långa tåg. Dock blev det inte så långvarigt. 

Hade en tid att passa så jag blev lite smått stressad av att vänta, den fantastiskt vackra dagen till trots. O den tiden jag hade att passa spelade ingen roll för det blev för dyrt i alla fall. Billesholms Auktioner har köpt upp ett stort lager hos en fd cykelhandlare i Helsingborg och bland alla cykelslangar och ventiler hade han leksaker. Ett rätt stort lager av leksaker från åttiotalet. Mycket solblekt, då det stått i skyltfönstret för länge, men en hel del ur lagren bakom. De där man aldrig fick komma in i. O jag fick aldrig göra ett besök i butiken. Hade hoppats få göra det förra året, men gubben har varit sjuk i nåt år vid det här laget. Då över ett halvår. Så till slut köpte en auktionskammare upp hela lagret och har idag auktionerat ut det - i både klubbauktioner och via webben. O eftersom chansen att lägga fler bud på klubbdelen tog slut i o med auktionsstarterna var det bara webben kvar o det blev skitdyrt. Synd att man inte visste vad gubbrackarn hade innan. Hade skickat kompisen att rota runt där. Buhää. 

Nåja, vad är väl en bal på slottet? Hoppas det kom till en samlare o inte nån jävla spekulant som hoppas göra sig en hacka. 

Okidoki. MelloX då. Ska väl ta itu med det också... Efter maten. Måste få i mig nåt i matväg först. Återkommer. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards