Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 11 juni 2018

tegel

Av Kvasthilda - 11 juni 2018 21:45

Lång dag. Pigan o jag gjorde Borlänge. Nä.... Delar av det. For till IKEA - mest för att äta lunch/middag/mat. Glömde köpa kuddar. Vi köpte ju ett par i mars när vi var nere för att lämna hos mamma men vi behövde lite fyllnadsmaterial till ljusen vi stöpte o de reste mot Kiruna i stället. Så.... vi kanske måste köpa ett par nya. Alltid ett himla letande efter kuddar vi gillar. Men man går aldrig från IKEA utan nåt i påsarna. Även om det inte är värmeljus eller servetter.... Fast nu blev det faktiskt värmeljus. I dotras påse :) 

På hemvägen stannade vi o raidade lite. Kotten somnade i bilen o fick sova. Vi fick ner tre Kyogre, men ingen Shiny. Däremot hittade pigan en tegelfärgad Shellder. Åt mig. O en åt sig. Långt tidigare. Kul att träffa fler folk man såg i somras :) 


Just ja.... Vi hjälpte SysterYster att avlämna lite papper som ska ut i reklamutskicken också ju..... Fladdrade runt på Ingarvet o letade - var är dörren/entrén. Hittade till slut. Pratade med Lillebror som visst jobbar innanför samma dörr... Vi lämnade papperen/annonserna när vi såg att dörren till slut var öppen. For dit tidigare men då var det lunchstängt så vi åkte till Ta-till-vara för att fördriva tiden, men givetvis hade de stängt på måndagar. Kan vara ett sommarfenomen eftersom halva Falun hade samma tanke som vi o gick o drog i dörrhandtaget. Hur som haver- Träffade Lillebror/morbror/gammelmorbror o fick oss lite choklad och/eller kaffe i valfri blandning. Och en tidning. Jag hade igår natt hört nyheten att ett av Miljöpartiets gamla språkrör gått ur tiden. Sökte tidningen hos mor o far men hittade den inte - den med hans dödsanonns. Fick tidningen av min bror (som jobbar på Tidningstjänst). Språkröret var Jan Axelsson. Hans äldsta son var mitt livs första kärlek. Sådär vid fem års ålder. ♥ 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards