Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 1 januari 2019

sprillans nytt

Av Kvasthilda - 1 januari 2019 10:40

Ett nytt år har tagit sin början. Det förra tog en del av mig med sig innan det avslutade det som var 2018. Klev ur loket o drattade på rumpan. Har jävelusiskt ont i svanskotan just nu. Korkskalle. Inte nog med att man dras med en förkylning, nu kan man knappt sitta heller. Eller jo. Sitta är inga problem. Det är när man ska sätta sig ner eller resa sig upp som det tar i. Sitter jag bara still är det inga större problem. 

Bäddade sängen igår kväll o låg o kikade lite på Netflix innan jag gav upp och faktiskt lyckades somna efter en stund. Dock vaknade jag av nåt en stund senare... Törstig som en kamel. Tur nog hade jag vattenflaskan intill mig i ryggsäcken. Fasen, det var som om man druckit en flaska vin. Torr som fnöske i halsen. Det som väckte mig, förutom törsten - var rakter. Det smälldes en hel del, där i Koskullskulle. Kollade klockan på mobilen. Jodå. 00.00 Gott Nytt År då. Lyckades somna om igen o fattade inte var på planeten jag befann mig o varför klockan ringde. Tog några sekunder innan jag fattade att mobilen väckte mig o att jag låg i en säng i KOS. Ett tåg väntade på mig. Ett tåg jag trodde skulle väga 8k-plus, men det visade sig vara ett sjuttiotåg. Dvs tomburkar. Året kunde inte börja bättre. Skönt. Fick en chokladask på jobbet också. Funderade varför chifen bara skickade ut mail att "Ni som jobbar julafton har en ask att hämta". Visade sig att de upprepade det till nyår. Har missat mailet om det... Om vi fått nåt. Såg en likadan ask i KOS - väl urplockad men döm om min förvåning när en specifik chokladbit låg kvar. Det fanns en Trippelnöt i den! Den som folk skrikit högst att den försvunnit ur Aladdin-asken. O här låg den kvar?? 

Fryser. Nattens taskiga sömn tar ut sin toll. Tull. Till. 

Har väl nån stunds lugn o ro innan Maken återvänder från skogen o femman eller Discovery går på tomgång igen. Så lagom less på alla guldgrävare och alaskafolk o annat löst som hela tiden snurrar runt på dumburken. På min dumburk snurrar just nu Deep Purple med Smoke on the Water. Spotify spelar Rock Anthems. Började lyssna på Karlavagnen, programmet Peter Sundberg ledde i början av december, när Sanna tappade rösten o han fick hoppa in. Iddes inte fortsätta utan laddade ner det hela o ska lyssna senare. Återgick till rocklistan i stället. Behövs mindre koncentration där. 

O apropå listor. Ska sätta mig o lusläsa 365an för året. Första uppdraget avklarat. Länkarna fixade. 

O har paket att slå in. Vi har ju ett födelsedagsbarn i faggorna. En fyller år idag, men den får hans kusin fira. Pontus fyller år, hur många? Och finaste Ella fyller också år, Klart som korvspad hon är en första januari-född. Mars-Ella. Alltid i framkant ♥ 

Kom hem till en glad katt. Hon har varit ensam inatt och det har funnits en tanke och fundering hur hon har klarat natten med raketer o annat. Hon var precis som vanligt så ingen stress där. Skönt med djur som inte bryr sig om raketer och smällare! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards