Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 3 januari 2019

knäck-t

Av Kvasthilda - 3 januari 2019 11:27

Sitter o gäspar käken ur led. Ögonen ramlar ihop av sig själva. Blodomloppet far som det vore överladdat o hela världen gungar. Snor o snörvel. Har sovit skitdåligt inatt. Insåg när jag till slut vaknade varför. Det var alldeles för varmt för att sova skönt. Nåt fryslort som dragit upp elementet till 22 grader o i det lilla rummet blir det vansinnigt varmt. Vi har betydligt svalare hemma i sovrummet nu för tiden - när vi nu satt upp termostater med tempvisning. Tidigare körde man på en höft, om än vreden hade siffror, men de betydde ju inget. Måste försöka komma ihåg att kolla elementen innan jag kryper under täcket. Törstig som en kamel var jag också. 

Satt o funderade på massor på hemvägen idag som jag tänkte adressera men just nu går hjärnan i sirapsfart så det blir inget. Äter en av sonens supergoda pepparkakor hans morbror tyckte han skulle ta patent på. Hade man kanske kunnat göra, om det vore mitt recept, svarade han.... Tant Lillys fantastiska pepparkakor. Citronolja i dem. Bland annat. Han har gräddat dem sådär perfekt sega. O Kråk gjorde fikusar. Mumma. Mandelmassa o fikon som rullas i choklad. Enklaste o godaste julgodiset. Vi har massor kvar. Ingen som idats äta nåt. Gjorde ingen knäck och inga kolor den här julen. Köpte massor med grädde med det i åtanke men det mesta av grädden får åka ner i diverse grytor, eftersom det inte duger till godis längre. 

Nä, en balja kaffe nu så man kanske vaknar till lite? Eller slå huvet i kudden en stund? Måste byta lakan så jag ids inte. Kaffe får det blir. O ett digestivekex med mjukost. MMmm. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards