Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 25 april 2019

mutter o(m) dubbar

Av Kvasthilda - 25 april 2019 23:45

Asså, vilken dag! Sommaren är verkligen på gång, även i Kiruna. O jag har surat tillofrån hela dagen över mina dubbdäck. Måste få nån att byta dem. Svågern drog till sin bror. Såg rumpan på hans bil en dag o det måste ha varit då han åkte. Sonen är i Falun. Maken kommer hem nästa vecka. Efter den första maj. Fan. O jag vet inte ens var mina däck är. Förmodligen i garaget, där de andra är. Det är alltid sån rockad bland däcken så jag hinner inte registrera vilka som är vilka. Svarta däck är svarta däck är svarta däck lixom. 

For på coopera ikväll med pigan. Eller före sex för vi tog en repa till gröna skylten först. Handlade. Några fler reaböcker. Fint med 20 spänn styck. De de lyckats ändra priset på vill säga. Hade en som gick in för ordinarie kampanjpris (o halva på det då) men läste ut den o läste in en annan. Nån måtta får det väl vara, även om den rean också är billig. Köpte en bok åt gubben - om det stora helikopterrånet. Kan han läsa på dass. Omslaget är också snyggt. Helsvart med en mixad helikopter/k-pist på framsidan. Om det nu är en k-pist. Maken skulle ta mig i örat om det är nåt annat. Men det är ju vad vi har i Sverige. Han brukar alltid se vapnen i filmer och säger. Vad är det för pi'tol? Fuck off. En Ruger. En Colt. En Walther. En Sig. Kalashnikov. Uzi. Måste googla dem då jag glömt alla namnen, fast de finns i bakhuvudet. Beretta. Jahapps. Onödigt vetande. Fast jag vet ju inte. Bara en massa random namn som seglar förbi. 

Hur som haver. När jag hämtade bilen medan pigan passade vagnen o vi hade packat in, passerade en liten guldig bil med en jätteglad unge i framsätet. Han vinkade så glatt, vårt lilla barnbarn. Inte så liten längre. I höst börjar han förskolan!! Mamma mia. Sex år. SEX ÅR?!??? Älskade barn. Mormor blir så glad när jag ser honom glad ♥ 

Sitter med Meltanboxar samtidigt här. Tänkte hinna dra den före midnatt. Det är väl tredagars igen, med chans på shiny. Har fått en liten glimrande muttermojäng so far. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards