Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 februari 2019

Av Kvasthilda - 13 februari 2019 10:53

Två jobbiga skift framför mig... Eller tja. Ett. Det första överlever man, det andra är lite jobbigare. O en nattjour på det, vilket i princip kan innebära samma sak en natt till. *gässssp* 


Satt o tittade på gamla minnen på Facebook. För ett par år sen blåste det. Ordentligt. Ett annat år hade vi fantastisk himmel helt täckt av pärlemormoln. Bilder på barnbarnet genom åren. 



~~~~~~~~~~~~~~~


En kompis syster har varit till sin barndoms hemby. Jag minns inte när de flyttade till Falun, men jag kommer ihåg en o annan promenad familjen företog sig. Eller så har mamma låtit berätta o man har efterkonstruerat ett minne. Vill i alla fall minnas när de vandrade nerför gatans trottoar i kvarteren där vi bodde. Elva barn. Om nu alla elva var med o promenerade är ju en annan sak, men många var de. Det jag i alla fall minns, är att jag alltid tyckte att Aavasaksa låg så ofantligt långt norrut. Jag flyttade längre norrut än så. 


Saxat ur DD eller FK inför skolstarten 1972, sju syskon i samma skola.


~~~~~~~~~~~~~~


Åsså en av de viktigaste:  

Av Kvasthilda - 13 februari 2019 09:00


Tema nr 139 Iskristaller

44/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards